Torsdag 29/10

I måndags kväll kom vi hem från Eskilstuna där vi har haft det jättebra.

I tisdags var jag först nere på stan och kollade blodtryck och urin på mvc p g a min huvudvärk som fortfarande är hemsk, allt såg dock prima ut denna gång också. Det hon sa att det kunde vara är att jag sover så pass dåligt om nätterna, vilket säkert kan stämma med tanke på de tusen gånger per natt jag vaknar antingen av Hugo eller av mig själv. På eftermiddagen gick vi till öppna förskolan och sedan kom Erica hit. Hon stannade här tills idag vid 12 då hon tog tåget hem igen. Det har varit jättekul att ha henne här.

Hugo sov jättedåligt natten mellan måndag och tisdag och det var nog den jobbigaste nätterna av alla sedan han föddes. Från klockan 22.00 och framåt så vaknade han flera gånger i timmen ända tills det var dags att gå upp, mellan 22 och 00 vaknade han dessutom ca: var tionde minut. Supernatt med andra ord.

På tisdagen visade det sig att han var lite snorig och så, så förmodligen sov han så dåligt på grund utav det. På kvällen blev det värre och han har varit extremt lös i magen sedan dess, speciellt om man jämför med hur han brukar vara. Han har också haft lite feber, men inte särskilt hög förutom möjligen under natten mellan tisdag och onsdag då han återigen sov fruktansvärt dåligt. Vi kollade inte tempen då men han kändes väldigt varm.

Inatt sov han lite bättre men han vill knappt äta och är fortfarande snorig och väldigt gnällig.

Igår på dagen var jag, Hugo och Erica nere på stan en stund och köpte bl a en fleecetröja, strumpbyxor och en vintemössa till Hugo. Till mig själv köpte jag en mascara.

På kvällen åt vi fläskkarré i lergryta med potatismos och sedan kollade vi på Yesman med Jim Carrey.

Idag har vi städat lite här hemma och nu när Hugo sover ska jag passa på att skura golven, det är inte så smidigt när han är med eftersom han springer efter och rycker i både moppen och hinken. Vi har också lyssnat på lite musik och Hugo försökte sig på att dansa, han är så söt.

Jag har setat och kollat runt lite på gardiner och tyger, är väldigt sugen på att byta gardiner här i vardagsrummet samt sy nya kuddfodral till kuddarna i soffan, är så trött på det gamla trista som vi har nu. Problemet är bara att det inte får bli för dyrt och att hitta något som jag/vi vill ha. Inte lätt det där.


Kommentarer
Postat av: Melinda

Yesman är en sån jääävla bra film!

Fan va man skrattade åt den :)



Och det låter inte som en kul natt ;/

2009-10-30 @ 17:28:44
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0