Torsdag 8/10 vecka 16

Idag gick jag in i den 16:e graviditetsveckan. När jag läser om denna vecka står det nästan överallt att "nu mår du mycket bättre än tidigare", och jag önskar att det vore sant, men tyvärr är inte fallet så. Det är klart att jag mår BÄTTRE än tidigare, men inte mycket. Jag mår inte jätteilla varje dag, vissa dagar känns super medan vissa är totala motsatsen, som i förmiddags.

Jag kände redan inatt att jag mådde illa, det är inte kul kan jag säga att känna så om nätterna, och då visste jag redan då att det förmodligen inte skulle bli en bra morgon. Mycket riktigt, i morse kräktes jag flera gånger och fick äta om min frukost tre gånger för att jag inte fick behålla något.

När Robert kom hem på lunchen gick vi till kinabuffén som ligger här i Ryd centrum och åt. Jag tycker inte alls att dom har bra buffé men han gillar allt som heter buffé så han var nöjd och jag fick i mig lite åtminstone.

Efter lunchen gick jag och Hugo till biblioteket och lämnade tillbaka några böcker och sedan gick vi till öppna förskolan en stund.

Nu sover Hugo och jag sitter här och försöker få i mig en macka och lite juice. Nu mår jag bra men jag känner fortfarande ingen lust att äta. Det är stor skillnad mot förra graviditeten då jag inte alls hade svårt med det. På kvällarna brukar det gå ganska bra men på dagarna är det ibland lite knöligt. Jag har hitills inte gått upp något i vikt men magen syns och så fort illamåendet försvinner så kommer säkert matlusten tillbaka, jag älskar ju mat så det måste den.

Kommentarer
Postat av: Sandra - Blivande 2barnsmamma

De gick över för mig nu i ca v 18. Helt okej är de ju inte men klart mycke bättre iaf!:)

Hoppas du med slipper de snart.



Ja jag brukar få sova till kl 09-10 annars så jag brukar få hyfsad sovmorgon annars med hehe.

Kl 07 jisses, jag är nog bortskämd :P

2009-10-08 @ 23:34:19
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0