Onsdag 14/4

Igår var vi med Selma på sitt första bvc-besök. Det gick bara bra och hon hade gått upp till sin födelsevikt nu, ökat 180 gram sedan i fredags på återbeöket på bb. Vi ska dit nästa gång på torsdag nästa vecka.

Under tiden som jag och Selma var inne på bvc så var Hugo och Robert inne på öppna förskolan och åt mellis och lekte. Hugos farfar kom dit en stund också och när öppna förskolan stängde så tog han och Hugo en promenad hem medan Robert var och handlade och jag gick hem i förväg för att mata en hungrig liten bebis.

Natten till idag har varit betydligt mycket bättre än föregående nätter. Inatt vaknade Selma bara två gånger och åt och sedan somnade hon om relativt snabbt. Med andra ord har jag fått sova för en gångs skull. Dessutom tog vi sovmorgon till kl 9. Robert lämnade Hugo på dagis kl 8 och sedan åkte han direkt till skolan.

Kl 12 skulle jag hämta Hugo på dagis. Robert hade lämnat enkelvagnen där så då kunde jag ju inte ta syskonvagnen dit, för då hade jag haft två vagnar att släpa på hem. Så jag tog Selma i bärsjalen och där trivs hon verkligen att vara. Väldigt smidigt måste jag säga. Robert slutade lite tidigare innan lunch så han kom hem hit strax innan kl 12 och följde med till dagis han också. Hugo blev väldigt glad över att se oss när vi kom och tog genast fram sina "brum brum" skor som han kallar dom.

Nu ligger båda barnen och sover och Robert är i skolan igen så det är väldigt tyst och lugnt här just nu.

Jag ska passa på att ringa till Trygg hansa så att jag får mina pengar för sjukhusvistelsen. Vi har också fått hem pappren från skatteverket om Selmas fyra sista siffror i personnummret samt registreringen av hennes namn. Hennes fullständiga namn kommer att bli Selma Cecilia Erica Johansson.


Vår fina dotter!


Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt att du har fått sova och att Selma med sovit :P Har smsat dig men vet inte om du sett det. Tack för kommentaren, det är underbart o må såhär :)

2010-04-14 @ 17:03:37
URL: http://elinsnova.blogg.se/
Postat av: Gunilla Jonasson

Skönt att få sova. Vilket vackert andranamn. Vad tycker Elvis om Selma?

2010-04-14 @ 20:34:24
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Va fina namn :) Får man fråga varför ni har valt just de namnen? :)

2010-04-15 @ 21:47:41
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0