Onsdag 21/4

Det blir inte mycket tid över till att skriva här som ni kanske har märkt. Det är fullt upp hela tiden med två små barn, den ena som det är full fart på och den andra som absolut inte vill ligga någon annanstans än PÅ sin mamma.

Idag har jag fruktansvärt ont i huvudet och det går inte över med alvedon heller. Det känns som att mitt huvud ska sprängas.

Hugo har varit på dagis både igår och idag och för första gången sedan han började där så har han inte varit ledsen vid lämning någon av dagarna, det känns jättebra. Antingen trivs han där eller så tycker han att det är så fruktansvärt tråkigt och hemskt hemma. Nej då, hemma vet vi att han gillar att vara också, han är alltid lika glad när man kommer och hämtar honom och springer och hämtar sina kläder och skor och vill hem.

Under tiden som Hugo var på dagis så badade jag Selma, det gick bra och nu är hennes navel så ren och fin. Den tappade hon när hon var 6 dagar gammal men det har varit en sårskorpa sedan dess, men nu är den helt borta.

Robert går i skolan till kl 21.00 idag vilket innebär att jag kommer att vara ensam med barnen hela eftermiddagen och kvällen. Det har jag varit två gånger innan då han gått till 21. Det är lite knöligt vid Hugos läggning eftersom Selma garanterat utan undantag bestämmer sig för att vara vaken och skrika av akut hunger just precis då, och kan absolut inte tänka sig att vänta de få minuter de tar att borsta tänderna, byta blöja och lägga Hugo.

Hugo sover fortfarande middag, han verkar vara väldigt trött idag.

Nej nu hör jag hur han låter inne i sitt rum så nu måste jag gå in till honom!


Såhär ser det ut utanför vårt fönster just nu! Inte okej!..


Hugo i måndags när vi var ute och lekte i lekparken!

Påväg ut



Selma


Kommentarer
Postat av: Kristin

Du är fullt upptagen du som nybliven 2 barnsmor.

Vi kommer gärna snart på besök för att träffa lilla Selma.



Kramar

2010-04-21 @ 20:07:06
URL: http://familjenetuna.blogg.se/
Postat av: Gunilla Jonasson

Vad söt Selma är. Stackars dig som har ont i huvudet, kanske för lite sömn.

Kram på er allihopa.

2010-04-21 @ 20:12:12
Postat av: Melinda svarar

ååh, söta lilla prinsessan :)

2010-04-23 @ 10:18:34
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0