Tisdag 13/4

Nu är Selma redan 9 dagar gammal, om tiden gick fort när man hade ett barn ska man inte tala om hur fort den går nu. Man hinner knappt gå upp innan det är dags att gå och lägga sig igen, och ingenting har man fått gjort känns det som. Men det tar ju ett tag innan man kommer in i några rutiner och då hoppas jag att det ska finnas tid för mer.

Hugo sover hur bra som helst på nätterna, från att ha vaknat minst ett tiotal gånger per natt oftast så vaknar han numera endast en gång och det är framåt morgonen. Vi kan knappt tro att det är sant!

Selma däremot tycker att natt är dag och tvärt om. I natt var hon klarvaken från kl 02.30 till kl 06.30, och likaså jag. Hon skriker inte men hon vill absolut inte sova och äter och bajsar om vart annat. Kl 06.30 vaknade dessutom Hugo så om det inte vore för att Robert är ledig idag och Hugo skulle till dagis så hade det inte blivit många timmar sömn för mig. Jag och Selma sov vidare till strax innan 10.

Robert lämnade Hugo på dagis och sedan åkte han till skolan för att sätta sig och skriva på en rapport. Här hemma varvades förmiddagen av matning och dusch/bad. Selma verkade inte störtförtjust i badet men hon verkade inte ogilla det heller. Inget skrik.

Nu är Robert hemma, Hugo och Selma ligger och sover och jag ska strax börja med maten. Spaghetti med köttfärssås.

För övrigt så går det fortfarande superbra mellan Hugo och Selma. Hugo verkligen visar att han tycker om henne och det är så underbart att se. Ni ska få se ett par bilder här nedan på äkta syskonkärlek.

Såhär drygt en vecka efter förlossningen så känner jag mig precis som vanligt igen och jag har redan gått ner 13 kg av de 17 kg jag gick upp under graviditeten. Nu är det bara lite på magen kvar, dels livmodern som inte är helt ihopdragen än. Såhär fort gick jag inte ner i vikt förra gången. Jag minns att när han var 2½  månad när jag var på efterkontroll så hade jag gått ner 14 kg av de 19 kg jag gick upp då. Testade ett par av mina jeans som jag hade innan graviditeten igår och det var bara några millimeter från att få igen dom. Hoppas magen försvinner snabbt.










Kommentarer
Postat av: Gunilla Jonasson

Vilka gullungar ni har. Kan inte Hugo ge Selma sin napp nu.

Jag önskar att vi bodde nämre er. Tänk att få gå ut med Selma i vagn, det var så roligt med dig och Erica.

Kramar till er alla från farmor och farfar.

2010-04-13 @ 20:05:10
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Men va gulligt! :D

2010-04-14 @ 21:23:40
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0