Onsdag 25/8

Idag har Hugo, liksom igår varit på dagis och lekt med alla traktorer som han säger. Jag undrar om han gör något annat än det eller om det bara är det han säger till oss. Fast det verkar faktiskt mest som att han leker med bilar av alla dess slag. Det gör han även hemma. Men nu har han även en ny favorit, att bygga med duplo. Det har gått jättebra på dagis nu efter sommaren trots att han var borta över 5 veckor. Han har inte en gång varit ledsen. Det känns jätteskönt.

Under tiden som Hugo var på dagis så passade vi här hemma på att kolla på ett avsnitt av True blood och ett avsnitt av Playa del sol. Playa del sol kom med posten idag, Robert fick den andra säsongen av Linnea i födelsedagspresent. När vi var i Eskilstuna kollade vi nämligen på första säsongen och tyckte det var jätteroligt.

Sedan åkte vi iväg till stadsbiblioteket och skulle hämta ut den bok man får till Selma och låna lite böcker både till oss själv och till Hugo. Men vi hittade inte en endaste parkering inom rimligt avstånd och Selma hade somnat i bilen så vi åkte till Toys r us istället och kollade på vad man kan tänkas köpa till Hugo i tvåårspresent. Det finns ju så mycket och det är så svårt att veta vad han kan tänkas tycka är roligt.

Efter att vi hämtat Hugo på dagis så gick vi hela familjen till öppna förskolan. Där åt vi mellis, lekte och pratade med lite andra pappor och mammor. Trevligt. Selma verkade uppskatta att vara där nu också, nu när hon är lite äldre än hon var sist vi var där.

Robert håller på att laga mat nu, det blir köttbullar, potatis, gräddsås och broccoli.

Efter maten ska vi åka till en loppis i Folkets park och kolla. Man vet ju aldrig om man kan hitta något roligt. En ny gå-vagn till exempel eftersom Hugo lämnat den vi har nu ute så att trät svällt och spruckigt.

När Hugo lagt sig ikväll ska jag plugga lite på högskoleprovet. Det har jag gjort två kvällar i rad nu. Alltså jag har skrivit gamla prov på den tid man får och sedan gått igenom det efteråt när jag rättat. Det har gått riktigt bra faktiskt, och som det ser ut än så länge så verkar det finnas goda chanser att jag höjer mitt resultat. Mattedelen är jag faktiskt riktigt nöjd med. Det är tur att Robert är så duktig på att hjälpa mig också och ger mig så bra tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0