Veckan som gått

Nu är veckan snart slut igen. Det går så himla fort nu! Ska det gå i den här farten så är det väl snart dags för Hugo och Selma att flytta hemifrån. Snälla låt tiden gå åtminstone lite mer långsamt.

Igår fick jag antagningsbesked för kursen jag sökt till i vår, svensk kriminallitteratur. Jag är antagen! Kul men också lite läskigt. Jag hoppas verkligen att jag inte kommer att känna mig helt förvirrad och inte fatta ett dugg. Jag vet ingenting om när den börjar eller riktigt vad jag ska göra än, men jag antar att jag kommer att få någon info om det snart.

Våra dagar denna vecka har i stort sett varit likadana, jag och Selma har varit hemma och sedan har vi hämtat Hugo på dagis och gått direkt till öppna förskolan och lekt och fikat. Tisdag, onsdag och torsdag. Idag gick jag och Hugo dit på förmiddagen. Hugo har tyckt att det varit jättekul! Vi tog pulkan dit idag och den var ju hur lätt som helst att dra i det här vädret. Faktiskt mycket lättare än att ta sig fram med vagn på vissa ställen.

Jag köpte ett par termobyxor/skidbyxor förra helgen så nu kan jag vara ute och leka med barnen oavsett hur kallt det är. Jag är så trött på att behöva frysa och känna att jag inte kan vara ute med Hugo i snön. Så nu får det gärna bli kallt för min del.

Vi har kollat på Idolfinalen ikväll och jag tycker nog att rätt person vann även om jag egentligen hade velat se Linnea i finalen istället för Minnah. Vinnarlåten suger dock som vanligt. Jag fattar inte varför de envisas med att göra dessa tråkiga intetsägande låtar hela tiden, det finns redan tusen versioner av dom.

Hugo har verkligen blivit duktig på att sjunga. Han sjunger massor av sånger. Man blir jätteförvånad över allt han kan.

På måndag är det lucia och Hugo ska vara med i luciatåget på dagis. Pepparkaksdräkt är inköpt och han kommer att vara sötast av dom alla! Jag kom på i detta nu att jag har lyckats dubbelboka måndagen. Samtidigt som vi ska vara på dagis och fira lucia har jag bestämt med Elin att vi ska träffas. Det är väl typiskt! Vi som inte setts på jättelänge nu. Hoppas hon kan någon annan dag i veckan.

För övrigt har jag lite smått (ganska rejäl) ångest inför framtiden just nu. Särskilt när det gäller boende och vart vi ska söka dagisplats. Jag hoppas alla bitar faller på plats väldigt snart för jag orkar inte gå och tänka på det här hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Era barn skall inte flytta hemifr4ån än, så fort går det inte.

Du har väl önskat dig en almanacka i julklapp för jag glömde det till din adventskalender.

Puss och kram till Lucia från farmor och farfar.

2010-12-11 @ 16:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0