Barnmorskan

Igår var jag som sagt hos barnmorskan och allt såg bara bra ut!

Vecka 33 (32+0)

Glukos: 3,6
Sf-mått: 31
Hjärtljud: 152 slag/minut
Vikt: +13 kg

Bebisen låg vänd med huvudet neråt och det var rörligt.

Fick testa ett stödbälte som man kan beställa för 260 kr tror jag det var. Det ska tydligen stabilisera bäckenet och därmed minska smärtan när man går. Vi får se om det blir ännu värre eller om jag står ut nu de sista veckorna annars får vi ta och köpa ett sånt.

Det här har jag skrivit om samma vecka när jag var hos barnmorskan med Hugo:

Hjärtljudet låg på 140 slag/minut. SF-måttet: 31 (vecka 32+1). Alla mina värden såg också bra ut. Fick väga mig idag och har nu ökat 13 kg sedan start. Bebisen låg i säte och hade alltså inte vänt sig än.

Både sf-mått och vikt var alltså samma som nu. Hugo hade ju inte vänt sig åt rätt håll än men vid nästa bm-besök hade han gjort det. Kul att jämföra lite mellan graviditeterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0