Fredag 5/2

Idag har jag och Hugo städat och haft oss hela förmiddagen, det hanns inte med igår så det fick bli idag istället. Jag är inte klar än men just nu tar jag en liten pause innan jag ska hänga upp tvätt.

Igår ringde hon som ska ansvara för inskolningen av Hugo. Vi bestämde de första tiderna och så. På måndagen de 1 mars, alltså första dagen, så kommer hon hit på hembesök. Det fick man välja ifall man ville eller inte. Anledningen till att dom helst gjorde så var för att han ska ha träffat någon från dagiset innan så att inte allt blir helt nytt när han kommer dit dagen därpå.

Andra dagen kommer vi att vara där endast en timme och sedan de andra dagarna kunde vi räkna med att vara där mellan kl 9-12. Jag kommer under tiden att vara borta mer och mer, först kanske bara en halvtimme.

Inskolningstiden beräknas till två veckor men kan gå så fort som en vecka eller ta så lång tid som 6 veckor, allt beror på barnet. Det känns ju bra att dom anpassar sig efter barnen. Med Hugo tror jag att det kommer gå relativt snabbt, men man vet ju aldrig.

Hon sa också att vi kommer att få välja om vi vill ha honom där mellan kl 8-13 eller kl 9-14, men det behövde vi inte bestämma än. Dagarna han kommer gå där är tisdag, onsdag och torsdag. I början kommer han kanske få gå längre dagar för att komma in i det hela.

Kommentarer
Postat av: Svärmor/farmor/mamma

Det är bra, svärmor kommer ju på besök så det blir inspektion hihi. Ni är duktiga. Kram

2010-02-06 @ 09:53:20
Postat av: Elin

Hej! Ja Avatar var grymt bra! Alltså distrikt 9 var lustig i början med,eller hela filmen är väl lite lustig,men den är ändå bra. Man kommer in i den mer senare, i början är det mest som en dokumentär och sen går den över i att bli en film typ.

Ja det är ju kul att ha riktiga bilder och bläddra i :) Speciellt om datorn skulle krascha, jag har som tur var en extern hårddisk med alla bilder på också :)

2010-02-08 @ 13:54:39
URL: http://elinsnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0