Onsdag 17/2

Igår gick Robert i skolan mellan kl 8-10 och sedan från kl 15-21. Eftersom han var ledig en stund där på dagen så följde han med oss till öppna förskolan en stund innan han åkte iväg till skolan igen. Där bjöds det på både semlor och tårta eftersom det var semeldagan och för att ett av barnen fyllde 4 år och hade tagit med sig en tårta. Hugo tyckte inte om semla och ville absolut inte smaka på tårtan heller, han åt banan och sedan ville han fortsätta leka. En som däremot njöt till fullo var Robert som älskar både semlor och tårta.

Inatt har jag sovit jättedåligt, har vaknat tusentals gånger och det har varit omöjligt att ligga bekvämt med den stora magen.

Idag ska vi också gå till öppna förskolan, Hugo tycker det är mycket roligare att vara där och leka med allt än att vara hemma. Skönt för mig också eftersom han aldrig någonsin har varit det minsta gnällig där, han leker glatt hela tiden. Alla bilar som finns där är det absolut roligaste just nu.

Efteråt ska vi svänga förbi biblioteket och beställa böckerna Att föda och Att möta förlossningssmärtan av Gudrun Abascal. Jag har hört att dom ska vara väldigt bra. Dessutom kommer jag ju inte ha så mycket annat att göra de veckor som Hugo börjat dagis och jag bara kommer sitta hemma och vänta på att förlossningen ska sätta igång.

Nu ska jag in i duschen och sedan är det dags att äta lunch!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej lilla gumman

Har inte du fött tidigare så du vet om förlossningar. Var skall Huga vara när det är dags? Vad roligt med öppna förskolan, halka inte när du är ute, inte bra för stora magen.

2010-02-17 @ 16:58:17
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Tack :) ja, den blev fin!

2010-02-19 @ 22:26:18
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0