Söndag 28/2

Helgen är redan över. Hur kan det alltid gå så fort?

I fredags gjorde vi mest ingenting, tog det bara lungt och myste framför tv:n med lite dip och grönsaker, faktiskt mycket godare än att ha chips till.

I går jobbade Robert som han alltid gör på lördagar och sedan kom Martin, Kristin och Jonathan hit. Vi fikade lite och sedan åkte jag och Kristin ut till Tornby för att gå en sväng på Ikea. Passade också på att springa in på Stadium och kolla om de hade gummistövlarna jag vill köpa till Hugo i rätt storlek. Men självklart var dom slut även där, dom finns varken i stan, där ute eller på internet att köpa. Och det är bara hans storlek som är slut, det är väl typiskt! Men jag ger mig inte än, jag SKA ha dom stövlarna.

Sedan åkte vi hem och lagade lite mat tillsammans, det blev potatisgratäng med fläskfilé, sallad och vitlökssmör. Jättegott!

Efter maten kollade vi lite på melodifestivalen och spelade Monopol. Vi kom inte i säng förrän vid 1-tiden och det känns idag kan jag säga. Det är ju inte så sent egentligen men om man är van att gå och lägga sig mellan kl 22 och 23 så är det det.

Hugo och Jonathan har badat i badkaret tillsammans idag och det tyckte dom var väldigt kul. Båda två plaskade för fullt.

Efter lunchen åkte dom hem till Eskilstuna igen. Det var trevligt att få lite besök av dom och nästa gång vi ses så har vi en liten bebis också.

På eftermiddagen har vi lekt med Hugo och satt upp hans nya blomlampa från Ikea som jag köpte igår samt en till lampa till vardagsrummet. En likadan som vi hade, fast en hel sådan.

Nu sover Hugo såklart och Robert sitter och pluggar i köket. Jag ska ta mig en kopp hallonbladste och sedan ska jag lägga mig och läsa en stund innan jag ska sova.

I morgon är det dagen D då Hugo ska börja skolas in på förskolan. Det startar med ett hembesök kl 09.00. Hoppas det är en trevlig inskolningsfröken och att Hugo kommer att gilla vad som komma skall. Det tror jag men man kan aldrig veta säkert.

Det som också känns extra spännande med att det nu är dags för Hugo att börja dagis, är att det då blir väldigt tydligt att det inte är särskilt lång tid kvar till förlossningen. Nu handlar det om veckor och inte månader. Som vi längtar nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0