Torsdag 25/2, vecka 36

I morse åkte vi iväg och storhandlade på Willys i Tornby. Hela kundvagnen var totallt överfull, det såg lite roligt ut och den var inte lätt att styra kan jag säga. Hugo är alltid så duktig när vi handlar och sitter så snällt i vagnen. Fast han gillar att riva lite bland varorna också.

Innan vi åkte iväg och handlade var Roberts pappa förbi en snabbis innan han skulle på möte och ville träffa Hugo och lämnade en aloe vera-ansiktskräm som jag hade beställt av Roberts mammas jobbarkompis. Den är verkligen superbra! Till och med min torra vinterhy blir babymjuk av den.

Efter att vi varit och handlat så släppte Robert av mig och Hugo och alla påsarna hemma och så åkte han iväg och lämnade bilen. Jag fick lov att "panikpackain" alla varorna i kyl och frys och skåp samtidigt som jag var tvungen att koka ris till Hugo så att han kunde äta lunch. Anledningen till att jag var tvungen att i princip stressa ihjäl mig var att 15 minuter efter att Robert kom tillbaka efter att ha lämnat bilen skulle jag vara nere på stan hos barnmorskan, d v s att jag hade jättebråttom! Som vanligt hade jag makalös tur med med bussen och den kom precis när jag kom fram till hållplatsen. Man kan knappt tro det är sant men jag hann faktiskt dit i tid.

Väl hos barnmorskan så visade det sig att det hade blivit fel med bokningen av min tid. Jag ringde nämligen och ändrade den härom dagen från kl 14.40 till kl 11.40, dom hade däremot bokat in kl 10.40. Hur som helst så fick jag komma in till henne ändå och allt såg bara bra ut. Magen hade växt, bebisens hjärta slog fint, hon låg med huvudet neråt, dock fortfarande rörligt och min vikt var oförändrad sedan sist. Att huvudet fortfarande var rörligt kunde bero på att jag hade ett så pass rymligt bäcken att huvudet inte "fastnat" än. Sedan fixeras dom vanligtvis inte lika tidigt med andra barnet som med första. Hon låg i alla fall längre ner än sist.

Sf-mått: 33 cm (vecka 35+0)
Hjärtljud: 136 slag/minut
Vikt: +13 kg

På eftermiddagen har vi varit på öppna förskolan och sedan gick vi och handlade lite bebisblöjor på Hemköp för ett par kuponger som jag fått. Sedan gick vi hem och lagade mat och badade och lekte och myste. Robert har varit i skolan fram tills nu. Han kom precis innanför dörren och sitter nu och äter sin sena middag.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha.. tiden går riktigt fort den här gången-hänger inte med själv!! Jag trodde du var längre gången än v.36=) Men hon är hos er snabbare än du tror- visst ska det bli intressant att se hur mycket jobb det blir med 2? ;) Vincent och Hugo blir ju inte så gamla när nästa kommer=)

2010-02-25 @ 21:30:44
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se
Postat av: Robert

God chicken ála king!!

2010-02-25 @ 22:50:41
Postat av: Sandra

Jo, saken är den bara att vi har 3 katter, så de hade sannolikt slått isönder den om den stod på en byrå, bra förslag annars tack :)

2010-02-28 @ 21:24:07
URL: http://newarrival.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0