Torsdag 4/2, vecka 33

Idag går jag in i graviditetsvecka 33. Snart ska jag iväg till barnmorskan, men först ska vi äta lite lunch. Hugo ligger och sover efter en stor portion mat samt en blodapelsin. Han är så gullig så och vill helst äta sina apelsinbitar med gaffel, så det får han såklart.

Igår var lunchen inte lika populär, då hade jag gjort chili con carne. Han fick med jasminris till och så tog jag av lite till honom innan jag hade kryddat den så starkt. Han ville bara ha två tuggor och sedan åt han istället bara jasminris och broccoli. Men man kan ju inte gilla allt. 

Jag var nere på stan en stund igår kväll och köpte ett par nya byxor och en tunika från mammaavdelningen på H&M, men båda kommer jag att kunna använda efter graviditeten också. Känns ganska onödigt nu att köpa en massa som jag bara kommer kunna ha i några veckor till.

När jag kom hem från stan så möttes jag av något väldigt gulligt när jag kom innanför dörren, Hugo och Robert höll på att montera ihop spjälsängen till den lilla. Hugo hade en egen skruvmejsel och stod och skruvade för fullt.

Det ska även städas en hel del här idag, skura golven och kaklet i badrummet hade jag tänkt. Dammsugit har Robert redan gjort. Jag kommer väl inte kunna röra mig efteråt men så får det vara för städas måste det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0