Måndag 4/1, Hemma igen!

Nu är vi tillbaka i Linköping igen. För första gången sedan vi flyttade hit så känns faktiskt Linköping mer som hemma än vad Eskilstuna gör, det trodde jag aldrig skulle ske. Under vistelsen i Eskilstuna kom jag på mig själv att jag inte ens visste vart varken Lindex eller P.o.p låg längre och om det ens fanns ett P.o.p där, då är det illa. Fast när jag väl hittade de båda butikerna så var det ju så självklart att dom låg där dom gjorde.

Under tiden vi varit där så har det hänt mycket, det har firats både jul och nyår.

Dagen innan julafton samlades i vanlig ordning alla Roberts syskon med respektive samt hans föräldrar, ena morbror och två vänner till Anna och Linnea ute i Kjula (hos Roberts föräldrar). Det bjöds på lite julmat och så sjöngs det en hel del jullåtar, Hugo var helt överlycklig över all sång och musik och dansade för glatta livet. Han ser så fruktansvärt rolig ut när han dansar, han kan bara inte sitta/stå still. Det lektes också en julklappslek där alla hade fått köpa med sig två julklappar var för ca 20 kr styck.

Julafton firades också i Kjula, där vi för övrigt bodde under hela vistelsen. Vi fick massor av fina julklappar och Hugo var så glad och nöjd hela tiden. Dammsugaren han fick på julaftonsmorgon av sin farfar och farmor var nog det roligaste han någonsin fått enligt han själv, den lekte han med i 10 timmar i sträck bara den dagen. Julmaten verkade också vara till belåtenhet för honom.

På juldagen åkte vi ut till min mamma i Näshulta och åt lite god mat och fick ännu mer fina presenter. Som tur var blev det kött och potatisgratäng istället för julmat och det tackar vi verkligen för då man började bli lite mätt på det.

På annandagen åkte jag, Robert och hans mamma in till stan och shoppade lite i mellandagsrean. Hugo stannade hemma hos farfar och fastrarna. Det köptes en hel del kläder till Hugo och Robert fick en jacka, ett par skor och ett par jeans. Efter stan så var det dags att åka upp till Roberts mormor som också bor i Kjula och äta en massa mat. Där bjöds det på lite julmat, revbensspjäll, köttbullar, potatis och sås och en massa annat. Hugo hittade gammelmormors cd-spelare och passade på att släppa loss till lite dansbandshits.

Under de övriga dagarna så träffade vi min syster, Cissi, farfar och farmor och mormor. Jag passade också på att klippa mig hos den frisör jag brukade gå till när jag bodde i Eskilstuna. Allt som allt har vi haft det väldigt bra och Hugo har haft det kanon även han, det kan ju inte bli annat när man som ettåring har full uppmärksamhet hela tiden.

Den enda som inte haft det hundraprocentigt bra är Elvis som har varit lite sjuk och fick lov att åka till vetrinären för en undersökning. Det visade sig att han hade urinvägsinfektion samt lite urinsten. Han fick medicinering som vi fortfarande ger honom. Vi fick också köpa nytt foder som ska hjälpa till att lösa upp de kristaller som finns i hans urin. Nu verkar han må prima igen.

Det nya året firades in tillsammans med Erik, Louise och även en stund med Tove och Linnea. Vi åt en god trerätters middag bestående av jordärtskockssoppa med citronräkor till förrätt, oxfilé med potatisterrin, rödvinssås och smörstekta sockerärtor till huvudrätt och chokladtryffelpaj till efterrätt. All mat var supergod. Det spelades också en hel del Buzz.

I lördags fick vi skjuts hem hit igen, och det var såå skönt att komma hem till sitt eget även om vi haft det jättebra hela tiden vi varit borta. Att få sova i sin egen säng är nog det bästa med att vara hemma. När vi kom hit stannade Roberts pappa kvar en stund med Hugo så att vi kunde åka och storhandla innan han åkte hem. Det var verkligen jättebra och nu har vi en massa mat i kyl och frys.

Första natten här hemma gick väl ganska bra, Hugo sov hyffsat. Men igår kväll var det jättejobbigt, han gallskrek säkert 45 minuter innan han somnade. Han var helt otröstlig och arg som ett bi, han totalvägrade. Tillslut somnade han trots allt. Tyvärr varade det inte länge och han vaknade gång på gång och grät. Tillslut när vi skulle sova fick han komma över till vår säng och då somnade han med detsamma och sov så fint ända till kl 5, då vaknade han till lite men somnade om till kl 7 igen. På morgonen nu så visade det sig att han hade 39 graders feber så det var antagligen därför som han inte kunde sova bra igår.

Frukosten ville han inte ha många tuggor av men jag fick i honom en skål gröt runt kl 09.30 och sedan gav jag honom en alvedonsupp och gick och la honom, och sedan dess har han sovit så gott. Hoppas att febern ger med sig snart så att vår friska och pigga lilla pojke kommer tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0