Ett glädjande besked!

Först har Crendo varit här med 12 st hyllpan till våra garderober så att vi äntligen kanske kan få lite ordning i våra skåp. Som det ser ut nu så har vi massor av garderober men endast ett med hyllplan i, vilket inte är det mest optimala när man ska ha lite ordning och samtidigt få plats med mycket där i. Jag har redan satt in två hyllplan i hallen så att min symaskin kan få plats där bland annat.

Men nu till det glädjande beskedet! Alldeles nyss ringde barnomsorgshandläggaren till mig och berättade att vi på måndag kommer att få ett brev där vi erbjuds en förskoleplats till Hugo på förskolan Kakburken, avdelning smulan med inskolningsstart 1 mars. Vårt förstahandsval!

Det kändes väldigt bra men samtidigt lite vemodigt nu när det väl blev verklighet att han faktiskt inte kommer vara hemma med mig hela dagarna. Men jag är helt övertygad om att han kommer att stortrivas med att gå på dagis och få lite miljöombyte istället för att vara hemma hela dagarna med mamma och en liten bebis. Det är ju ändå bara 15 timmar. Jag tackade självklart ja till platsen.

Jag vet dock inte riktigt hur det hela gick till eftersom Robert ringde igår och frågade lite angående kösystemet nu och på vilken plats vi låg på då. Hon sa då att ingen av de som sökt plats i Ryd hade fått någon plats och att vi fortfarande hade könummer 7. Samt att det hela tiden tickade på med barn som behövde plats och att det just då var över 40 stycken som inte hade någon i Ryd, att dom hade ett stort problem just nu i och med nedläggningen av en förskola i Ryd och att de skulle ha ett möte igår. Hur som helst är jag glad att det löste sig för oss och att jag nu hinner skola in honom innan bebisen kommer.

Hugo ligger och sover nu och Robert är påväg hem så strax ska vi äta och sedan antar jag att Robert kommer att vilja sätta upp hyllplanen. Han har nämligen gått och tjatat om det i flera veckor nu, om hur dom ska sitta och så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis, det var väl roligt, om annat är lite tråkigt.

Här har det snöat lite idag också.

Roligt med hyllplanen, det är konstigt att du vill få ordning, jag glömmer inte ditt rum hos pappa, där allt låg på golvet och farfar kallade det Bin Laden.

Kramar till er

2010-01-29 @ 12:28:26
Postat av: Kristin

Vad kul att det löste sig med dagisplats.

Kramar

2010-01-29 @ 16:02:59
Postat av: Anonym

Va kul till dagisplatsen, då blir det en liten gullig smula till i/på kakburken. I dag ska vi till Krisitin som fyller år. Hörde att Hugo blev glad över att pulkan kom hem igen. Kram och puss.

2010-01-30 @ 07:23:50
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Mem va kuuuul att ni fick den :)

2010-01-31 @ 11:03:51
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0