Fredag 22/1

Nu är det äntligen fredag igen och helg, det ska bli skönt. Jag jobbar ju inte så dagarna blir ju inte jätteannorlunda men det är kul att ha Robert hemma halva lördagen och hela söndagen.

På morgonen har Robert varit så duktig och bakat bröd, rågsiktskakor. Jag och Hugo tog ett smakprov efter lunchen med lite smör på och det uppskattades av oss båda. Hugo som i vanliga fall inte är så jätteförtjust i bröd, åt upp hela sin bit.

Jag har tvättat en maskin tvätt som jag nyss hängde upp. Avskyr att behöva ha tvätten hängandes ovanför badkaret för sedan när man ska duscha och tvätten inte är torr än så måste man sitta ner. Vi måste verkligen köpa en ny tvättställning den här månaden så att man kan hänga allt där istället.

Igår läste jag klart Evas öga av Karin fossum. Det har tagit sin lilla tid eftersom jag i princip inte har läst sedan innan jul. Det var en väldigt kort bok om man jämför med de jag brukar läsa, bara 220 sidor. Tycker att den var bra men inte särskilt mycket mer, inte alls så spännande som jag hade hoppats på. Mycket tror jag beror på att den var så kort som sagt, lagom som man kom in i den så var den slut.

Har ju Se dig inte om! som är boken som kommer efter hemma också så jag funderar på om jag ska läsa den ändå på en gång innan lånetiden går ut eller om jag ska börja läsa Fyrvaktaren av Camilla Läckberg, som jag fick i julklapp.

Nu vaknade Hugo så jag ska ta och gå in till honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0