Fredag 8/1 Vårdcentralen

För en stund sedan kom jag och Hugo hem från vårdcentralen. Hade fått tid där till kl 10.30 men sedan när vi kom dit strax innan det så säger hon i receptionen att vi inte alls har någon tid inbokad.

Efter mycket krångel visade det sig att hon jag pratat med i morse per telefon hade gjort något fel vilket gjorde att tiden inte bokades in. Man undrar ju hur hon lyckades med tanke på att hon till och med bad mig att vänta kvar i telefonen medan hon bokade in tiden så att det inte skulle kunna bli något fel. Hur som helst så löste det sig tillslut.

Först fick vi ta en nummerlapp och vänta på att få komma in och ta prover på Hugo, stick i fingret och urinprov. Det fick vi vänta på i 45 minuter trots att det bara var 4 stycken före oss till provtagningen.

Vid kl 11.40 fick vi äntligen komma in och träffa doktorn. Han visade mig att han hade jättefina provresultat och ingen feber. Bara en vanlig förkyldning med hosta och snuva. Men så sa han också att när vi ändå var där så kunde han lika gärna titta på honom lite närmre trots att han var så pigg och alert. Det visade sig att han har öroninflammation i vänstra örat. När undersökningen var klar sa han att det var tur att vi hade kommit dit idag för annars hade öroninflammationen hunnit bli mycket värre.

Han fick pencillin utskrivet som vi gick och hämtade ut på Apoteket efter att vi var klara hos doktorn. 

Under tiden som vi väntade på vårdcentralen funderade jag på att skita i det och gå hem igen eftersom det tog sådan tid och han verkade pigg som vanligt och sprang omkring, men jag är glad att vi stannade ändå för att ha ont i öronen är inte kul.

Hugo somnade i vagnen på Apoteket trots att han inte hunnit äta lunch än. När vi kom hem klädde jag av honom ytterkläderna och bar över honom till sin säng eftersom han var så trött, han får äta när han vaknar istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0