Onsdag 13/1

Jag är fortfarande sjuk och Robert har blivit det också. Börjar undra när det tänker gå över. Inatt när jag vaknade en av alla gånger så kändes det bra i både hals och näsa, jag trodde nästan att jag var helt frisk. När jag vaknade nästa gång värkte dock halsen mer än vanligt. Känner mig fortfarande helt seg i huvudet och sådär orkeslös som man gör när man är sjuk, nästäppan är i alla fall bättre än igår när jag var helt igentäppt.

Det jobbigaste med att vara sjuk är ju att man fortfarande måste göra alla de saker som man gör i vanliga fall ändå, hur dåligt man än mår. Nu är det ju inte så illa att jag inte kan komma upp ur sängen, men ändå.

Idag har jag och Hugo varit iväg till Hemköp och handlat lite för veckan, det skulle vi ha gjort i måndags men det blev framskjutet till idag. Det är inte lätt att få hem allt själv nu när man är höggravid kan jag säga. Det känns som att ryggen ska gå av och så får jag sammandragningar om jag bär för tunga påsar, och under vagnen får ju inte hur mycket som helst plats. Hem kom vi i alla fall med allt vad vi behövde. Hugo hjälpte till att plocka ur påsarna och bära in det i kyl och skåp, han är så duktig så.

Sedan lagade vi mat och åt, fisk á la creme fraiché med potatis och rivna morötter. Det var jättegott och nu är jag helt proppmätt.

Igår bakade vi havreflarn innan Robert kom hem från jobbet, dom blev riktigt bra och Robert tyckte att det var dom godaste han hade ätit. Tydligen är det hans favorit när det kommer till kakor, det visste jag inte! Till och med efter snart 5 år tillsammans så kan man lära sig något nytt om varandra.

Idag är det sista dagen på jobbet för Robert innan han tar några dagar ledigt innan skolan sätter igång igen på måndag. Det kan han behöva nu när han är lite förkyld och allt.

I morgon är det dags för Hugo att ta sin andra vaccinationsspruta mot svininfluensan, det har blivit lite framskjutet p g a leveransförseningar och julen. Hoppas det går bra i morgon också och att han inte får några biverkningar precis som förra gången.




Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Tack för mattipsen!



Kika gärna in vagnarna på bloggen!

Har ni hittat någon vagn än? :)

2010-01-13 @ 14:33:11
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad roligt att se bilder på både Hugo och magen :) Syns stor skillnad på magen nu och magen med Hugo! Och vilket långt hår han har fått :)

Nova fick sin andra vaccinspruta idag när vi ändå var på VC. Jag har börjat blogga igen föresten! Skicka ett mejl/sms om du vill ha lösenord :)



Krya på er!Kram

2010-01-13 @ 19:31:24
URL: http://elinsnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0