Tisdag 26/1

Igår fick vi reda på att vi inte kommer att få någon dagisplats, det är tydligen fullt i hela Ryd. Och någon annan plats än här i Ryd kan vi inte ta eftersom jag inte har möjlighet att ta mig till något annat ställe. Det känns inte alls kul nu när vi räknat med att han ska börja dagis i mars. Dessutom så sa hon att det kunde dröja flera månader extra innan det kanske fanns en plats. Det passar ju inte alls bra eftersom lilla bebisen kommer att vara född då, då blir jag ju tvungen att ha med henne på inskolningen. Ja, ja vi får se hur allt blir.

Till kvällsmat blev det pannkakor och Hugo gluffsade i sig hela två stycken med mitt hemgjorda äpplemos på. Han bara tryckte in det i munnen och verkade tycka att det var jättegott. Pannkakor har han ju ätit förut, men oftast utan sylt och aldrig som ett helt mål utan bara smakat när jag och Robert ätit. 

Efter att Robert slutat skolan vid kl 17 åkte vi iväg och storhandlade på Willys. Mycket mat blev det och nu är hela kylen och frysen full. Det blev också ett litet paket med miniblöjor till den lilla eftersom det var något erbjudande från Pampers. Dom är ju så små så små i jämförelse med Hugos blöjor.

Idag är det tänkt att det blir brödbak, öppna förskolan och en annan mindre kul sak. Det känns hemskt men det är något som känns som den enda lösningen just nu. Det är ingenting jag vill gå in på.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej

Vad tråkigt att höra att det var svårt att få dagisplats och tråkigt för Hugo som säkert skulle stortrivas på dagis. Hoppas ni snart får plats.



Pannkakor är gott, Jonathan stor älskar det, han smäller i sig en 4-5 stycken.



Jag har ju pratat med Robert om att ni får Jonathans gamla spjälsäng, så jag hoppas den blir bra.

2010-01-26 @ 12:24:47
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Yeaah :D

2010-01-27 @ 10:42:20
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0