Torsdag 7/1

Hugo är fortfarande sjuk men jag tror inte att han har någon feber längre. Däremot så kan han ha halsfluss och jag ringde till vårdcentralen i morse så att dom ringde upp mig för en stund sedan. Enligt henne kunde det mycket väl vara det men att det då troligtvis redan var påväg bort med tanke på att febern gått ner istället för upp, alltså tyckte hon inte att någon antibiotika var nödvändig. Vi ska avvakta och se om han börjar må bättre snart annars skulle vi höra av oss igen.

Inatt har han i alla fall sovit uruselt, precis som alla dagar den här veckan. Han sov först 3 timmar i sträck efter att han lagt sig igår kväll, men då hade ju inte vi hunnit sova något än. Resterande delen av natten vaknade han minst en gång i timmen och skrek. Det tar verkligen på krafterna när man aldrig får sova några längre stunder i sträck. Jag vill verkligen att han ska bli helt frisk nu så att han förhoppningsvis kan börja sova lite bättre och så att man kan göra något på dagarna, inte bara sitta inne.

Robert är iväg och jobbar idag med. Igår var han däremot ledig precis som de allra flesta. Jag åkte ut till Tornby då och köpte nya halogenlampor till vår kökslampa på Ikea och hämtade ut en gratis babybox från Babyproffsen. Bussresan dit och hem var sjukt tråkig eftersom det tar en evighet med bussbytet vid resecentrum och att bussarna såklart lyckas vara osynkade så att man får stå ute och frysa ihjäl i en kvart i väntan på bussen.

Idag ska jag försöka vara lite produktiv här hemma om bara lilla Hugo tillåter mig det. Jag har tänkt städa, laga lasange, tvätta och plocka ner julbelysningen. Det låter ju kanske inte som någon jättebedrift egentligen men med en son som inte ens vill stå på sina egna ben utan vill bli buren hela tiden så är det faktiskt det.

Nej nu ska jag skynda mig in i duschen innan Hugo vaknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0