Fredag 2/7

Idag blir Hugo hela 21 månader gammal, tänk att det bara är 3 månader kvar tills vår lilla kille fyller 2 år! Det är helt sjukt hur fort tiden går.

Idag har vi haft en tid på vårdcentralen för att kolla upp en eventuell öroninflammation hos Hugo. Det var ingen inflammation tack och lov men doktorn kunde se att det fanns lite vätska i öronen. Vi ska tillbaka på återkontroll om någon månad eller så. Då kommer han att undersökas för att se om de upprepade öroninflammationerna har påverkat hans hörsel bland annat. Om hörseln blivit nedsatt så kommer rör att sättas in och då återfås hörseln igen. Tydligen är det inte någon permanent hörselnedsättning som man behöver vara orolig för om jag förstod honom rätt. 

Hugo var så duktig så trots att han inte ville gå in till doktorns rum, han minns väl antagligen att de brukar kolla i hans onda öron där. Men efter lite lugnande prat och lite tittande i en bok så gick det alldeles utmärkt. Selma sov i sjalen under tiden. 

Efter vårdcentralen gick vi vidare mot Hemköp där vi köpte lite som behövdes till maten och jordgubbar och glass som vi ska äta senare ikväll när Robert kommit hem. Jordgubbarna kostade bara 15 kr/liter nu så vi köpte 3 liter som vi kan smaska i oss. Jag och Hugo ska nog äta lite jordgubbar ute i solen när han vaknat från sin middagslur.

Selma somnade precis efter att ha legat i babygymmet och jollrat under tiden som jag fyllde i lite i både hennes och Hugos "mina första år-album". Jag såg hur ögonen började åka igen när hon låg där så då la jag över henne i vagnen, där sover hon bättre.

Nu ska jag släppa ut Elvis på balkongen så att jag kan öppna ut. Jag hör att Hugo har vaknat nu så vi ska gå ut och leka. Jag ska sätta i babymonitorn så hör jag om Selma vaknar här inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0