Onsdag 14/7

Igår kväll kom det äntligen en stor åskskur som verkar ha haft bra effekt på värmen. Idag är det inte alls lika varmt, 23 grader och sol, lite mer lagom tycker jag. Selma har kunnat sova mycket bätte och man slipper gå runt och känna sig helt klibbig hela tiden.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Båda barnen sover middag nu så jag passar på att ta det lite lugnt. Hugo vill nog gå ut och leka efter att han sovit klart så det blir det nog att vi gör, men frågan är om vi ska vara ute på tomten eller om vi ska gå iväg någon annan stans. Vi får se..

Här kommer några bilder från i dag på Selma i sin söta kanelbullebody!





Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vill också plugga till ssk, för att sedan bli barnmorska. Tyvärr sket jag i skolan i gymnasiet så fick inget slutbetyg, jag fattades SvB och ReA, så det är därför jag läser just dom.

Kurslitteraturen är ganska dyr, men jag har köpt all min på antingen blocket eller Tradera, betalade 150kr tror jag per bok istället för 350-370kr.



Jag har tagit ut lite CSN. Man får endast göra det om du inte tar ut föräldraledighet heltid och du studerar på distans och inte heltid. Jag har läst mina kurser på 50%



MEN det har varit riktigt jobbigt, kommer inte att göra om det! Jag trodde det skulle vara enklare at hitta tid med en liten, men det har varit riktigt kämpigt. Har suttit uppe till kl2 på natten ett flertal gånger och sovit 2-3 timmar per natt, så är helt slut! Jag hade inte rekommenderat det!

2010-07-14 @ 13:25:23
URL: http://newarrival.blogg.se/
Postat av: Sandra

Just nu ammar jag med amningsnapp så han har ju inte lika stort grepp då. Jag var på amningmottagningen och ammade både med och utan nappen . Men han glider av min bröstvårta hela tiden, så det går inte utan. Nej greppet sa både BVC ssk och BM på amningsmott. att det var bra.

Men jag har märkt ibland att han smackar, det är nog när han tappar grepp om nappen så tar vi bara nytt grepp :)

2010-07-14 @ 22:02:38
URL: http://newarrival.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för de snälla orden!

Jag älskar verkligen att amma, trots alla svårigheter och vill verkligen inte ge upp det. Jag vet att han är mätt för han släpper själv och är en jätteglad kille. Jag ammar honom ca 1 gång i timmen (när han är vaken) och har gjort det i över 2 månader nu, på nätterna ammar jag kanske 3-4 ggr. Jag trivs bra med att amma så ofta och tycker inte att det är jobbigt (förstår helt och hållet att situationen är totalt annorlunda när man har fler barn)

Men jag har läst runt lite och det verkar som om han är i en tillväxtfas. För han äter länge på varje bröst och kämpar mot slutet precis som om han vill ha ut mer mjölk. Vet inte vad jag ska göra för att öka produktionen, erbjuder ju redan bröstet så fort han gör ett pip, vet inte om han hade velat ha oftare. Vet inte om jag ska väcka han under dagen när han sover. Han sover sällan mer än 2 timmar i sträck på dagen, men för det mesta 1 timme. Jag ammar så fort han vaknar varje gång och sen leker vi en timme eller mer och sen ammar jag igen och så vilar han. Usch detta är ju en hel djungel!

2010-07-15 @ 11:10:56
URL: http://newarrival.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo han tömmer brösten ordentligt, ett tag pumpade jag efteråt för att se så han åt ordentligt och fick knappt ut något. Kan inte amma mer sällan, han är så van vid det så han är hungrig då.

Men får hålla ut en vecka och se om detta är pga en tillväxtfas, för då borde det lugna sig snart.

2010-07-15 @ 13:09:07
URL: http://newarrival.blogg.se/
Postat av: Louise

Oh...va stor hon har blivit .)

2010-07-18 @ 19:39:39
URL: http://cauterize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0