Dagen hittills

Under dagen har Hugo varit väldigt hängig. Han ligger nu och sover för fjärde gången idag! Han som bara brukar sova en gång, så det märks verkligen hur dåligt han mår. Även om han varit hängig så har han ibland verkat rätt så pigg och lekt lite grann.

Det enda vi gjort idag är att kolla på barnkanalen och lekt några få minuter med hans bilar. Han har hela tiden velat sitta tätt intill en och bara mysa.

Vi trodde han var på bättringsvägen eftersom han inte kräktes något på hela förmiddagen och sedan åt lite potatismos och några majskrokar vid kl 11.30. Han hade kissat bra i blöjan också.

Men så efter att han vaknat vid kl 14.30 och skulle få lite att äta igen så hann han kräkas precis innan, så då ville han ju såklart inte ha. Han kräktes ner hela sig själv och Robert så efter det så blev det en dusch för dom båda två. Sedan har han kräkt några gånger till. Nu hade han inte kissat så bra heller.

Vi har i alla fall köpt vätskeersättning nu som vi ska ge lite av och det kan vara bra att ha ifall det skulle bli mycket värre. Igår kväll kokade vi lite egen vätskeersättning i fall att, men han drack så bra av sitt vatten under natten så det behövdes inte.

Jag och Robert ska passa på att laga lite mat till oss själva nu. Det blir rotfrukter i ugn med kött och bearnaisésås.

För övrigt så har jag känt mig lite dålig idag också, men jag hoppas att jag slipper bli magsjuk. Sov i nästan två timmar tidigare idag, och Robert en timma. Så vi båda var åtminstone väldigt trötta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0