Dagen

Efter Hugos middagslur så bestämde vi oss för att åka ner på stan istället för att gå till öppna förskolan eftersom vi inte skulle ha hunnit vara där speciellt länge innan de stängde. Jag vet att jag sa igår att jag inte skulle lämna Ryds gränser men så kan det bli. Dessutom är det mycket roligare att åka ner på stan hela familjen än att åka iväg själv, då känns det lite mer motiverande att gå alla jobbiga steg trots krämpor.

På stan köptes en vindoverall från Lindex till lillbebisen samt en scarf. Till Hugo blev det ett paket kritor och en mössa från p.o.p. En markeringspenna man kan skriva namn i kläder köptes också. Mössan måste jag dock byta till en annan färg för det blev inte så fint att mössan och hans jacka är i två olika nyanser av grönt. Han ska få en i olika färger istället. Den satt i alla fall jättebra till skillnad mot den han har nu.



När vi kom hem lagade jag mat och Robert och Hugo var ute och lekte under tiden. Hugo hade på sig sina nya vårskor som han är väldigt stolt över, det är nämligen bilar på. Han tyckte det var jättekul att vara ute nu när det inte är en massa snö som man måste pulsa fram i.

Efter maten blev det bad vilket också alltid uppskattas av vår lilla son. Sedan kollades det lite på I drömmarnas trädgård och därefter var det dags att sova.

Förresten hade det gått jättebra på dagis idag. Han hade bara gråtit litegrann i början men sedan hade han varit glad hela dagen. Ätit lunch hade han också gjort.

Ikväll har jag och Robert kollat på House. Trodde att det skulle vara Desperate housewives men tydligen inte, vilket var en stor besvikelse från vår sida. Nu ska vi gå och lägga oss och läsa och sova.


Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Vilken supersöt overall! Och mössan var också jättefin! :) Jaa, Desperate var ju inte igår ;( de har ju kört nå jäkla CSI-trilogi nu, mån-tis-ons ;(

2010-03-31 @ 11:22:45
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0