Måndag 22/3

Bara 9 dagar kvar tills bebisen är beräknad nu. Äntligen nere på ensiffrigt.

Från och med idag går Hugo på dagis mellan kl 08.00 och 12.00. Robert lämnade honom i morse, han var bara kvar med honom i 5-10 minuter och sedan gick han. Han skrek lika hjärtskärande som vanligt och även Robert tyckte att det kändes jobbigt att lämna honom så.

Vid 12 var jag där och hämtade honom. Då hade de ätit klart och de barn som skulle sova hade gått in till sina madrasser. Hugo lekte med en sopborste. Allting hade gått bra men han hade gråtit till och från som vanligt när han kommit på att varken mamma eller pappa var där. Men hon sa att ju längre dagen gick desto färre gråttillfällen hade det varit, så det går ju framåt i alla fall. Fruktstunden hade gått bra och till lunch hade han ätit några ärtor och två morotsstavar, den lilla knasungen. Dom hade varit ute och lekt också.

När jag kom blev han glad och ville komma upp till mig, sedan när vi sa "hejdå" till fröknarna så blev han ledsen igen för då trodde han att jag skulle lämna honom, för så fort vi kom ut till kapprummet så blev han jätteglad och sprang och hämtade sina skor.

Nu sover Hugo och Robert var precis hemma på lunch. Men nu är han tillbaka i skolan igen och ska ha en lektion och sedan ska han iväg och jobba till kl 18.00. Den här veckan ska han jobba varenda dag eftersom han bara har någon enstaka lektion per dag.

Vad jag och Hugo ska göra idag har jag ingen aning om, vädret är fint så vi kanske går ut en sväng. Kanske kan vara bra för att få bebisen att vilja komma ut nu. En väldigt positiv sak sedan bebisen fixerade sig är att jag inte alls har lika ont längre i höfterna, knappt alls faktiskt. Barnmorskan sa att det kan bli så för många när de fixerar sig och trycket inte är på samma sätt längre. Så ärligt talat känns det mindre jobbigt att vara gravid nu än vad det gjorde för några veckor sedan.

Här kommer lite bilder också!

 
Magbild från i början av förra veckan i vecka 38 (37+4).




Hugo badar!

Provar mammas skor!

Inte så bra bild men här har han på sig sina nya vårytterkläder.


Kommentarer
Postat av: Elin

Gud vad kul med bilder :) Du är jättefin!! Så härligt att det gör mindre ont nu, då kommer hon nog snart ska du se :) Syns stor skillnad på magen med Hugo och nu =) Hade ju varit jättekul att ses nu innan bebis kommer, men vi har nog väldigt mycket båda två nu. Så det får bli efteråt sen när ni kommit in i vardagen och jag fått ordning på allt hemma :) Lycka till med allt om vi inte hörs! Kram

2010-03-22 @ 14:16:41
URL: http://elinsnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0