Mat - köttfärsbiffar med pepprig sås

Har precis avnjutit en sjukt god lunch. Robert åt annat till lunch så vi ska äta det här ikväll också. Utgick från det här receptet men gjorde om det lite grann.

Hade bara en vitlöksklyfta i, men rev ner lite lök och hade i lite ströbrödsblandning, ett ägg, peppar och färskost med smak av vitlök och örter i köttfärssmeten också.

Sedan så hade jag både grädde och creme fraiché (mycket mer) i såsen istället för bara creme fraiché. Inget vatten. Använde mig av Santa maria "five peppers" och lite extra svartpeppar. Hade i en klick gelé, chilisås och lite mer av färskosten i såsen också, och salt. Och timjan och soja enligt recept.

Det blev verkligen supergott! Jag åt med pasta nu men ikväll blir det klyftpotatis till.


Kommentarer
Postat av: Gunilla Jonasson

Hej

Vad du är gullig.

Maten tycker jag om men troligtvis inte farfar.

2010-03-20 @ 20:14:31
Postat av: Elin

Hej! Hur mår ni?

Kan de ha kommit någon liten bebis nu när du inte uppdaterat tro? ;) Kram

2010-03-21 @ 17:14:33
URL: http://elinsnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0