Onsdag 17/3

14 dagar kvar till beräknad födelse! Med andra ord, MAX 28 dagar kvar tills vi får träffa vår lilla bebis. Känns skönt att man kan se ett slut på den här graviditeten nu. Ska bli helt underbart att få slippa känna sig som en flodhäst och istället ha sin lilla utanför magen. Man längtar ju som bara den nu!

Idag är det som jag nämde igår stängt på dagis p g a studiedag så vi blir bara hemma. Har verkligen inte mycket ork till att göra någonting längre. Måste städa idag igen, känns som man inte gör annat nu för tiden. Men det sista jag vill är att det är som ett bombnedslag här hemma när förlossningen väl sätter igång, jag vill inte komma hem till städning det första jag gör då. Igår rengjorde jag i alla fall badrummet så idag blir det dammsugning och eventuellt skurning av golv.

Beställde namnlappar till Hugo som man stryker fast på kläder förra veckan. I måndags kom dom och igår så strök jag fast lappar på de flesta av hans kläder samt på alla vantar och ytterkläder. Köpte namnlappar som är klistermärken också som man kan ha i skor och på sådant som inte går att strykas. Jättebra eftersom de håller i både tvätt - och diskmaskin.

För övrigt så väcktes vi av en pigg Hugo vid kl 05.30 idag igen, det börjar tyvärr bli en vana för honom att vakna då. Idag var han i alla fall duktig och nöjde sig med att ligga och prata och ha sig i sängen fram till kl 6 då en trött Robert och en sprudlande glad och pigg Hugo gick upp. Jag fick fortsätta sova en stund och sedan kom dom in och väckte mig och sa att det fanns nybakta scones klara. Trevligt att vakna upp så.

Nu ligger Hugo och sover och Robert är i skolan och avslutar ett grupparbete som ska vara inlämnat idag. Idag kommer jag att väcka Hugo så att han inte sover sådär länge som han gjort nu de senaste dagarna, så kanske kanske han kan sova lite längre om mornarna.

Nu ska jag gå och äta min lunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0