Söndag 28/3

Idag har varit en otroligt seg dag. Jag har känt mig helt slut. Det är även Roberts första dag på hans två veckors ledighet. Och det vore ju helt perfekt om bebisen bestämde sig för att födas åtminstone under den kommande veckan eftersom Robert kommer kunna vara hemma en stund med oss då. För med tanke på att han pluggar så kan han inte ta ut de 10 pappadagarna man får till efter förlossningen.

Men eftersom läget ser ut som det gör så kommer hon garanterat inte komma då, utan förmodligen på dagen då hans ledighet är slut. Det vore typiskt.

Jag vill ha vår bebis nu! 3 dagar kvar nu till beräknad födelse och inte verkar hon vara speciellt sugen på att komma ut till oss inte. Jag orkar verkligen inte gå över lika länge som med Hugo, MAX en vecka kan jag tänka mig att gå med på.

Nu ska vi baka en äppelpaj och vispa ihop lite vaniljsås som vi ska äta lite senare när Hugo gått och lagt sig. Idag har han varit helt feberfri och i morgon är det dags för dagis igen. Han börjar bli väldigt uttråkad här hemma så det blir nog kul för honom att komma iväg och leka lite utanför vår lägenhet, även om han nog helst skulle se att vi var med hela dagen.

När han är på dagis i morgon ska jag och eventuellt Robert åka ner till stan och köpa något påskägg till Hugo och till bebisen om hon behagar komma ut innan påsk vill säga.. Kanske att jag hittar något litet till Robert också, det beror på hur snäll han är.

Ska försöka att sysselsätta mig nu fram till förlossningen så att man inte bara går och väntar, det kan ju lätt bli så när man varken har ork eller lust att göra något och det enda man tänker på är att man vill att det ska sätta igång.

Kommentarer
Postat av: Gunilla Jonasson

Trevlig söndagkväll med äppelpaj. Vi har ätit urgröpt apelsin blandad med vaniljglass stog i frysen ca 3-4 tim vispade äggvita och florsocker och hade ovanpå sedan i 250gr i ugnen, jättegott.

Vi håller tummarna att hon vill komma till sin familj snart, jag har ju sagt det blir ett aprilskämt, hoppas hon kommer i mars.

"Farmor och farfar"

2010-03-28 @ 20:16:25
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

ååh, snart snart snart :D

hoppas du slipper gå över så väldans länge!

2010-03-28 @ 22:43:07
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Sandra-mamma till Sebastian&Kasper

Håller tummarna för att hon vill komma ut snart=)

2010-03-29 @ 10:10:21
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0