Tisdag 23/3

Aldrig har Hugo varit så ledsen som idag när jag lämnade honom på dagis. Direkt när vi kom till dörren så bara skakade han på huvudet, vände för att gå därifrån och sa "neej". Sedan när vi kom in och jag började klä av honom ytterkläderna så började han gråta direkt och klamrade sig fast på mig. Det är verkligen såå jobbigt att lämna honom så. Men vad ska man göra? Dom säger ju där att de flesta barn reagerar så men att det går över, så vi får väl helt enkelt lita på det.

Under tiden som jag varit hemma så har jag mest mått dåligt. Har mått jätteilla och kräktes till och med. Jag kan ju knappast vara magsjuk igen. Kanske var bebisen som låg och tryckte på något som framkallade illamåendet.

Robert började kl 10.00 så han åkte iväg för en liten stund sedan. Han kommer hem på lunchen sen ska han iväg och jobba idag igen.

I morgon ska jag till barnmorskan kl 09.40. Ska bli kul att se om magen växt ännu mer sedan sist eller om måttet stått still. Med Hugo ökade inte sf-måttet de sista veckorna och det är tydligen vanligt att det blir så när bebisen sjunker ner i bäckenet. Kommer väl få en tid för överburenhetskontroll 2 veckor efter beräknad födelse också antar jag, ifall bebisen vägrar komma ut innan dess.

Jag ska dammsuga här hemma nu och sedan fixa mig iordning lite. Längtar tills jag får gå och hämta min lilla prins!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej hej! Nu är det förhopningsvis inte långt kvar! jag förstår om du vill få ut tjejjan nu, tom. jag är trött på att vara gravid=) hahaha

Nej då, men LYCKA TILL och hoppas allt går kanon, vilket det givetvis komme göra=) Ser fram emot att se lilla flickan sen=)

2010-03-23 @ 22:37:30
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Ja, jag är jättenöjd med bilstolen :D

Vilken har ni?

2010-03-24 @ 09:54:29
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0