Torsdag 11/3

Bara 20 dagar kvar till beräknad födsel nu!

Har precis ringt till dagis nu och sagt att vi kommer i morgon.

Hugo verkar må bra idag och har inte kräkts något varken igår eller under natten. Hoppas verkligen att denna sjukdom är över nu, efter nästan en hel vecka av kräkningar. Han åt gröt i morse och smakade åtminstone på lunchen idag. Och även om han bara åt någon enstaka tugga så är det ett stort framsteg om man jämför med tidigare dagar då han inte ens gått med på att få maten framställd.

Känns mest som han har fått för sig att han inte ska ha nu och då får det vara så tills han vill igen, och kanske kan det då hjälpa om vi får in lite rutiner igen och fortsätter inskolningen och allt. Tids nog inser han att det är gott med mat igen.

Idag, äntligen, har jag packat väskan som ska med till förlossningen. Förra gången hade jag en hel lista med allt som skulle med men nu har jag packat lite på "måfå" och hoppas på att jag inte glömt något viktig. Lite bebiskläder, lite kläder till mig, tandborste, tandkräm, shampo och balsam, någon filt, blodgrupperingspappret och så. Mycket kan man ju inte packa förrän det är dags eftersom man använder det varje dag. Kamera och laddare går ju inte heller att packa än eftersom det också används. Det gör inte så mycket om något glöms heller eftersom vi bor så pass nära sjukhuset ändå, bara 10 minuter bort.

Robert är iväg och jobbar idag, det ska han göra i morgon också. Jag ska hoppa in i duschen nu medan Hugo sover och sedan hade jag tänkt att vi skulle gå iväg till öppna förskolan, det var ju ett tag sedan vi var där sist. Det kommer han nog tycka är kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0