Torsdag 25/3, vecka 40

Idag gick jag in i graviditetsvecka 40. Om bara 6 dagar är bebisen beräknad att komma. Hoppas dock på att hon vill titta ut lite tidigare. Hoppas kan man ju alltid göra..

Idag blev det inget dagis för Hugo. I morse när han vaknade så hostades det, var snorigt och med lite lätt feber, 38.0. Robert ringde dagis och det innebär att han inte får komma i morgon heller även om han skulle vara "frisk" då. En feberfri dag innan man får vara tillbaka igen. Och tills på måndag ska han väl vara frisk tycker jag. Han är supergnällig och blir arg och ledsen för minsta lilla. Ingen bra kombination med en trött mamma som knappt orkar röra sig längre.

Idag ska vi alltså bara vara hemma och Robert jobbar hela dagen. Ikväll blir det våfflor också eftersom det är våffeldagen. Det kanske kan slinka ner i Hugos mage trots sjukdom. Vi får se.

För övrigt så bestämde sig Hugo för att det var morgon redan kl 04.30 idag, verkligen superkul! Jag som trodde att dagis skulle göra honom tröttare om nätterna hade tydligen fel. Aldrig har han sovit så lite som nu. Hoppas det är övergående och att idag verkligen bara var en tillfällighet för att han är lite sjuk.

Hugo sover middag nu och jag ska passa på och lägga mig och vila en stund. Blir nog att läsa lite och sedan kanske om jag har tur somna en stund. Det vore inte fel.

Kommentarer
Postat av: Gunilla Jonasson

Hoppas du får snart och att Hugo blir bra. Hugos sömnbrist kan han ha ärvt efter morfar som sov väldigt lite.

Flickans kläder har jag lämnat till din pappa som tagit dom med sig om han kommer, bara rosa hjälmen som inte är klar men den kan jag skicka på post.

Kram på er allesammans.

2010-03-25 @ 15:16:28
Postat av: Elin

Han kanske sover dåligt för att det är mycket nytt nu, mycket som rör sig i deras små huvuden och då blir det lätt lustiga drömmar och svårare att sova. Du ska se att snart blir han jätte uttröttad av dagis!

Nova vaknade strax innan 4 och var vaken och hostade kontant till 6.30 typ. sen somna vi om och sov till 8.40, så det blev inget jobb för mig idag.

2010-03-25 @ 15:20:00
URL: http://elinsnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0