Fredag 14/5, 5 år idag!

Idag har jag och min älskling varit tillsammans i 5 år, herregud vad tiden går fort! Samtidigt som det gått så otroligt fort så kan jag knappt minnas hur det var innan vi träffades, man var liksom inte samma människor då. Jag var bara 17 år och det har hunnit hända en hel del sedan dess.

Här hemma rullar sjukdommarna på. Igår var Roberts föräldrar samt systrar och mormor här hela dagen. Efter lunchen sov Hugo middag. Jag, Robert och Selma åkte iväg till Tornby och handlade lite saker som behövdes. När vi kom hem så möttes vi av doften av spya, Hugo hade vaknat efter sin middagslur och lekt med Anna och helt plötsligt hade han kräkts rätt ut, allt maginnehåll. Man hoppades ju att det bara skulle vara någon engångsgrej men vid middagen kräktes han igen. Stackare, att han aldrig får vara frisk numera.

Vi fick en jättefin "mina första år" -bok av Roberts mormor, med Tummen.

Idag har han inte kräkts något än, men å andra sidan har han knappt fått i sig något alls så det kanske inte finns något att kräka upp. Hoppas denna sjukdom försvinner snabbt och att vi andra klarar oss undan.

Det vi handlade ute i Tornby igår var ett par nya jeans till Robert, en docka, dockvagn och vattenkanna till Hugo, en ugnsform, potatisskalare, några glas, diskborstar, spritsset, mobil att ha ovanför skötbädden och eventuellt något mer som jag inte kommer på nu.

Hugo blev jätteglad för dockan och dockvagnen och har lekt med det hela tiden sedan igår.

Robert är iväg och jobbar nu och båda barnen sover. Under tiden har jag hunnit diska och fixat i ordning i köket, hängt en tvätt och ätit lunch. Skönt när de lyckas sova samtidigt ibland så man hinner få lite gjort.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till Era 5 år. Jag kommer ihåg hur det var innan.

Synd när barn är sjuka, de avlöser ju varandra.

Hoppas ni kommer ut i morgon och kan fika eller äta en glass ute som present för de 5 åren, det blir väl något gott till middag förmodar jag.

2010-05-14 @ 15:45:00
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Grattis :D

2010-05-14 @ 23:49:28
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Elin

Ska skriva Nova på underarmen förmodligen, inte bestämt mig helt för vart än :)

2010-05-14 @ 23:58:27
URL: http://elinsnova.blogg.se/
Postat av: Frida

GRATTIS till 5 hela år och två underbara små barn! :p Kram

2010-05-15 @ 09:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0