Hej och hå!

Man har verkligen fullt upp såhär i början som nyblivna tvåbarnsföräldrar. Kan tänka mig att det blir extra mycket med tanke på att det är så pass tätt mellan Hugo och Selma. Det är ju inte precis så att Hugo sköter sig själv. Å andra sidan kan jag tänka mig att det blir lättare när dom blir lite äldre eftersom de då kan göra samma typ av saker och dessutom leka med varandra.

Hugo fick sin sista dos pencillin idag så nu hoppas vi att han är helt frisk och slipper ha ont i öronen. Jag däremot har gått och blivit sjuk nu. Hade feber både igår, inatt och idag. Tog febernedsättande igår så då mådde jag ganska hyffsat, men så inatt vaknade jag och var stekhet och frös som om det vore 20 minus i sovrummet. Har en jobbig hosta också.

Selma har varit ganska skrikig på kvällarna ett tag nu, förmodligen på grund av magont. Från kl 21.00 till 00.00 brukar hon skrika till och från mest hela tiden. Igår däremot bajsade hon rejält och sedan var hon lugn och snäll hela kvällen och somnade för natten vid kl 22.30. Sedan sov hon fram till kl 04.00 då hon åt och så sov hon vidare till kl 08.00.

Att hon sover så bra på nätterna är inget ovanligt, det gör hon jämt. Hon vaknar aldrig mer än en gång och äter. Hugo har sovit i princip hela nätterna från att Selma föddes. Bra bra..

Hugo tog sig en 3 timmar och 10 minuter lång middagslur idag och Selma sov nästan hela den tiden också.

Nu ska Robert och Hugo gå ut och leka medan jag och Selma stannar hemma och lagar mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0