Torsdag 20/5

Hugo och jag har precis badat och duschat, vi lekte med hinkar och en massa annat kul i vattnet. Robert och Selma ligger fortfarande och sover men vi ska snart gå in och väcka dom, åtminstone Robert. Hugo är inte på dagis idag eftersom det tydligen var studiedag, så vi får se vad vi hittar på istället.

Igår gick jag och Selma ut till Tornby. Precis när vi skulle gå dit så började det ösregna men jag tyckte att det såg ut som att det fanns möjligthet att det skulle skina upp igen så vi gick ändå. När vi kom till Skäggetorp slutade det och blev strålande sol istället. Det kändes nästan som att vara utomlands för att det var så kvavt och fuktigt i luften. Jag handlade lite småsaker och sedan blev det matpause på Ikea innan vi begav oss hemåt igen. Vi tog en annan väg hem än dit för att få lite omväxling.

Så igår gick jag åtminstone en mil och det var väldigt skönt eftersom jag är extremt otränad nu. Jag får ju inte börja träna än, tror det är 8 veckor efter förlossningen minst innan man får göra sit up's och sånt som tränar magen. Jag ska fråga hur det är på efterkontrollen som jag ska på i början av juni. Men promenader är ju verkligen en bra början i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Träna magen får man inte göra förrän magmuskulaturen har gått ihop igen så det är bara att känna efter.

2010-05-20 @ 12:46:03
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

haha Okej, lite lagom klängig då :P

2010-05-20 @ 13:42:58
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0