Flygvapenmuseum

Igår så skulle jag och Hugo åka till flygvapenmuseet efter dagis var det bestämt.

Jag gick till dagis och hämtade honom en kvart tidigare än vanligt och sedan tog vi vagnen och gick till Hemköp för att köpa lite mellis. Jag hade med en macka också. Melliset fick han äta under tiden vi väntade på och åkte bussen.

När vi kom fram ut till Malmslätt där det ligger så var Hugo på sitt allra bästa humör. När vi kom in så blev det inte sämre kan jag lova. Han var helt lyrisk över alla flygplan som fanns att kolla på. Han bara pekade överallt och sa "Oj oj oj", jag har nog aldrig sett honom så lycklig. Det var så kul att se och jag själv blev så glad, det finns ju inget bättre än att se sitt barns glädje.

Vi gick runt och kollade på alla avdelningar och sedan lekte vi i flyglabbet där man kunde testa på lite olika saker. Sedan gick vi till cafeét och åt en varsin glass.

De sista sakerna vi gjorde var att testa på att stå mitt i en storm, Hugo fick åka trampflygplan (som verkligen var en hit!) och att köpa en leksakshelikopter.

Sedan tog vi bussen hem till Robert och Selma som stod med maten redo.

Det var en jätterolig dag och det var så kul att få göra något tillsammans med Hugo, bara han och jag. Flygvapenmuseet var ett väldigt bra museum tycker jag och dit kommer vi absolut att åka fler gånger. Robert är lite avundsjuk kan jag säga och vill redan åka dit.



Kommentarer
Postat av: Kristin

Dit får vi åka nästa gång vi besöker er i Linköping.

2010-11-04 @ 17:53:53
URL: http://familjenetuna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0