Torsdag 25/11

det studiedag för personalen på Hugos dagis så han har varit hemma. Vi har inte gjort något speciellt alls utan bara gjort nödvändigheter. Jag har bland annat fixat med föräldrapenningen och ringt och bokat tid för en intensivkurs på körskolan v. 23-24, alltså i början av juni. Det gäller att vara ute i god tid.

Så nu ska jag alltså ta körkort är det tänkt, det kommer bli dyrt och det kommer att bli jobbigt med 20 körlektioner + halkbana och landsvägskörning och teori på 9 dagar. Men det kommer vara värt det, det är jag säker på! Dessutom känns det som att jag ska ta den här möjligheten att göra det nu när jag ändå kommer att vara ledig, om jag väntar så blir jag ju tvungen att göra det samtidigt som jag jobbar eller går i skolan, och då lär det inte bli lättare.

Det känns som att det kommer att hända väldigt mycket år 2011 för oss som familj, många stora förändringar. Jag hoppas allt blir till det bättre och inte tvärtom. Men det är klart det blir det. Vi ska flytta, jag ska ta körkort, jag ska börja plugga och Selma ska börja dagis. Jag kommer sakna den här tiden vi lever i nu, det är jag säker på. Att vara hemma och spendera i princip all tid med barnen, det är helt underbart och jag känner mig så otroligt lycklig varenda dag, det är en genuin lycka. Klart det är lite kämpigt till och från, men vad är inte det?

Till något helt annat. Till middag gjorde jag spaghetti carbonara för 2:a eller 3:e gången i mitt liv och det blev jättegott! Hugo tyckte däremot inte att det var så gott, han gillar inte riktigt när allt är blandat, så han åt bara gurka och spaghetti. Det tyckte han var gott.

Selma sov för övrigt jättebra i natt. Som en stock utan ett knyst fram till kl 6 då hon tog sig en slurk mat och somnade om till kl 8. Perfekt!

I morgon är det fredag och det är helt klart den bästa dagen på hela veckan, och söndagar.

Och så lite bilder!










Kommentarer
Postat av: Anonym

Hugo är som farfar vad det gäller mat, det skall vara var för sig, kött, potatis och sås, jättetråkigt tycker jag. I morgon kväll skall jag göra egen pizza för första gången. Jättefina bilder.

Puss och kram farmor.

2010-11-26 @ 18:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0