Höst/vinterskor

Idag åkte jag och Hugo ner på stan efter middagen och skulle kolla på skor till honom. Jag sökte efter ett par som han kan ha nu när det blivit lite kyligare ute och vanliga jympaskor blir för kalla. Samtidigt vill jag att han ska kunna ha dom ett tag och inte bara ett par veckor för att sedan bli tvungen att byta till vinterskor, det är ju inte billigt precis. 

Vi hittade flera fina fodrade höstskor på Din sko men tyvärr var de slut i hans storlek. Det blev åtminstone ett par fodrade gummistövlar från skopunkten som han kan ha på dagis.

När det gäller höstskorna är jag osäker på vad vi ska köpa, kan man köpa vinteskor på en gång eller måste man ha ett par andra fram tills det blir kallare? Finns det något mellanting som man kan ha nu och en bit in på vintern?

Jag får helt enkelt kolla runt och fråga lite mer, kanske i morgon, för nu börjar det verkligen bli dags för ett par varmare skor.

Kommentarer
Postat av: Elin

Köp gortex, dom är suveräna. Dom kan dom ha nu och hela vintern, blir varken för varmt eller för kallt, dom anpassar sig. Vi köpte jättefina till Nova på kalle P sko, ett par ecco gortex, fanns massa fina!

2010-10-12 @ 21:51:49
Postat av: Kristin

Vi har köpt till Jonathan ett par skor som går upp en liten bit på benen. Dom verkar han vara nöjd med. Har även köpt ett par varmare skor på skopunkten (köpte två par skor till mig så hans fick jag gratis) till Jonathan. Har även ett par ärvda "Kavat" skor. Mitt tips är att titta i en secand hand affär, där kan man hitta bra sakera/skor till bra priser.

2010-10-13 @ 13:01:08
URL: http://familjenetuna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0