Lagat mat till Selma

Nu har jag precis gjort ett lass med puré till Selma. Det blev en blandning av kyckling, potatis, broccoli och majs. Det smakade faktiskt riktigt gott så jag hoppas att även Selma tycker det. Det ska nog räcka till ungefär 5 måltider. Hon ska få det till lunch när hon vaknat här ute i vagnen.

Jag tycker att det är riktigt smidigt att laga mat till henne själv, det gjorde vi till Hugo också. Dom har gillat det bättre och så är det lättare att variera ingredienserna än om man köper burkar tycker jag. Där finns det ju inte så många rätter att välja på. Sen så har burkmat en helt annan konsistens och smak av någon anledning.

Fruktpuréerna tycker jag däremot är jättebra och smidiga att bara ta fram eller med om man ska någonstans och ge som mellanmål. Och burkmat är ju jättebra att kunna ta till någon gång i bland när man ska iväg eller så också.

Fast den största anledningen till att jag helst lagar maten själv är för att jag tycker att det är roligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så duktig som tänker på barnens bästa.

2010-10-28 @ 10:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0