Sjukling

Hugo är sjuk. Dom ringde från dagis vid kl 11.30 och sa att han var jätteledsen och hade feber och att det nog var bäst att jag kom och hämta honom så att han fick sova middag hemma. Jag klädde på Selma overallen direkt och gick iväg och hämtade honom, min lilla gullunge.

När jag kom var han glad i alla fall och sa till mig att han var hungrig. Han hade inte ätit något alls till lunch, bara druckit lite vatten. Så han fick ett smörgåsrån som låg i skötväskan och sedan när vi kom hem så fick han en macka att äta innan han gick och la sig.

Han sover fortfarande men han har vaknat en gång och gråtit. Jag tror att han har öroninflammation för han verkar ha ont när han ligger på ena sidan. Vi får se hur han mår under resten av dagen och inatt och så får vi ringa vårdcentralen i morgon bitti om det verkar bli värre. Vi ska vara noga med nässpray också för det förebygger öroninflammation. Efter 2 års ålder så vill dom att man försöker förebygga och lindra så mycket som möjligt själv innan man om det behövs ger pencillin. Det är ju inte bra att äta för ofta.

Selma är också lite förkyld och nyser lite och snoret rinner i ett. Jag och Robert är fortfarande helt friska.

Kommentarer
Postat av: Sandra och Jamie

Naw stackars de små. Jamie har blivit täppt i näsan och snorig nu för första gången. Jag hoppades på att han skulle slippa, men både jag och Oliver var superförkylda så det var väl väntat.



Jag hade aldrig klarat mig utan rörliga hjul! Men nu har ju inte vi körkort eller bil så jag åker jättemycket buss och mina rörliga hjul är en gåva! :D

2010-10-06 @ 21:08:54
URL: http://newarrival.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0