Tänder

Igår den 24 oktober upptäkte jag Selmas första tänder, två stycken på en gång. Båda framtänderna i nederkäken. Dom syns inte så mycket än men man känner dom och lyckas man titta ordentligt i hennes mun så syns dom tydligt.

Jag har tyckt att jag sett att dom varit på gång nu någon vecka men det är ju inte så lätt att kolla i hennes mun, men igår så fick jag se och då var det ingen tvekan om saken. Gulligt! Selma har fått lite tidigare än vad Hugo fick, han var 9 månader när den första lilla bissingen kom upp. Selma är ju inte ens 7 månader.

Detta kan ju även förklara varför hon varit så gnällig och inte velat äta den sista tiden, hon har ju haft ont i munnen. Tänk vad enkelt det skulle vara om de små kunde berätta vad som var fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0