Tisdag 19/10

Det var ett tag sedan jag skrev här men nu tänkte jag passa på att uppdatera lite medan Selma sover. Hugo är på dagis.

I morse liksom igår vaknade vi inte förrän kl 08.30, vilka sovmornar! Hela familjen verkar ha varit jättetrötta, speciellt Hugo som vi fått väcka båda dagarna. Idag skulle han ju till dagis också så då blev det extra bråttom och vi ringde till dagis och sa att han skulle bli några minuter sen. Efter en skål havregrynsgröt, tandborstning och påklädning var det bara för Hugo och Robert att skynda sig iväg. Han blev bara 10 minuter försenad.

Hugo ville inte gå till dagis idag, det är något han börjat med de senaste veckorna. "Inte dagis" säger han och det tar verkligen emot att skicka iväg han ändå. Idag sa han "Inte dagis, bara fären", alltså att han ville att vi bara skulle gå till affären. När Robert lämnade honom hade han blivit ledsen och det hade varit riktigt jobbigt att gå därifrån.

I april ska Hugo sluta dagis och vara hemma med mig och Selma tills efter sommaren när det är dags för mig att börja plugga igen. Det ska bli kul att ha båda barnen hemma och verkligen få njuta av dom innan en helt annan vardag börjar för oss, och speciellt för mig som har varit hemma så länge nu och knappt varit ifrån dom alls, förutom de få timmar Hugo går på dagis nu.

I helgen var mamma och Erica här, dom kom i fredags och åkte i söndags. Det var jättekul att ha dom här och att man hann träffa dom en lite längre stund än vanligt. Robert var dessutom ute och åt och kollade på Hockey med jobbet så då hade jag sällskap hela kvällen.

Roberts tentaperiod har börjat nu så den här veckan blir det intensivt pluggande för hans del och på lördag är det dags för högskoleprovet för min del. Som jag för övrigt känner att jag måste förbereda mig mer inför. Robert ska vara själv med barnen en hel dag för första gången, det ska bli kul att se hur det går, men det är klart att det kommer att gå bra!

I eftermiddag är det dags för återkontroll av Hugos öron på vårdcentralen. Det är något man får göra 3 månader efter en öroninflammation. Hoppas allt ser bra ut och att det inte påverkat hans hörsel. Men det tror jag inte för han är så himla duktig på att lära sig massor av nya ord och uttala dom, och det är tydligen på det man märker hörselnedsättning oftast.

Nu ska jag äta lite frukost innan Selma vaknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0