Bebisspyor

Alla dessa bebisspyor gör mig galen. Det luktar fruktansvärt och det känns inte som jag gör annat än att tvätta. Jag har redan bytt body på Selma tre gånger idag. Från början hade hon så matchande och fin body till sina prickiga byxor, så är inte fallet nu längre.

Hon kräks hela tiden känns det som, och när man tror att det var så pass länge sedan hon åt att hon inte borde kräkas mer, då kommer det lite till. Sedan är det dags för mat igen och hela karusellen börjar om.

Hon har börjat kräkas mycket mer den senaste tiden tycker jag, det kanske kan ha och göra med att hon börjat äta mer åt gången. Dock kräks hon inte i närheten av de mängder som Hugo gjorde, han kräktes ofta och MYCKET varje gång från den dagen han föddes. Vid den ålder som Selma är i nu så började Hugos kräkningar avta i samband med att han började äta mer fast föda. Selma äter ju knappt någon vanlig mat alls än så det kanske minskar när hon också kommer upp i lite större mängder vanlig mat. Jag hoppas det!

Det värsta är att så fort man lägger ner henne på rygg så rullar hon runt till mage, och då kommer det i nio fall av tio en stor rap med efterföljande spya.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jag ha fått de tipset nu från flera så jag tänkte jag ska pröva de. Hoppas det hjälper!

Han vaknar bara då han ska ha mat och de är 1-2 gånger ibland 3 så han kan ju inte bli mätt å de spelar ingen roll om man ger han mer för det är samma visa =(

2010-09-12 @ 15:37:27
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Linda- Felicia o Samuels mamma!

Jo jag har gjort det någon morgon när jag verkligen inte hade tid med att han skulle skrika efter, men bvc tycker att han ska ha gröt till frukost så han får i sig "fast föda" så han kommer ifrån det här med amning o välling osv :/



Jobbigt med så mycket spyor, i längden tröttnar man iaf när det går åt så mycket kläder :P

Minns felicia hon spydde mycket o även när hon åt vanlig mat så då var det ju lite "äckligare" spya också än bara mjölk spya :P

Hoppas det går över för selma snart.

2010-09-12 @ 16:37:17
URL: http://liinda016.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0