Mums med gröt!

Idag åt Selma vid kl 06.00 och somnade sedan om igen. Strax innan kl 8 gick vi upp och gav Hugo gröt och lekte lite tills det var dags att gå till dagis.

När vi kom hem började Selma bli lite hungrig och vid den tiden brukar hon alltid få en smakportion gröt innan hon får flaskan. Eftersom det gått så bra de senaste dagarna och vi gett smakportionerna i ca 3 veckor nu så tänkte jag att jag kunde göra en hel portion och sedan låta henne äta så mycket hon ville ha av det. Jag blandade i en liten klick katrinplommonpuré också. Och hon åt upp alltihopa och sedan 40 ml ersättning på det. Ersättningen fick hon för att få i sig lite vätska, vatten gillade hon inte än. Hon var så duktig och ville bara ha mer och mer, verkligen högg efter skeden.

Hon har sovit en stund men nu hör jag henne ifrån sovrummet så det är bäst jag tar upp henne.

Kommentarer
Postat av: Linda- Felicia o Samuels mamma!

Duktig hon är som äter bra :) samuel gillade inte heller vatten iaf inte ur vanlig nappflaska men nu har jag börjat få i honom lite vatten med pip mugg :)



åh va skönt att hon sover så bra om nätterna.

så hon tar inte napp? är det inte jobbbigt? tänkte om hon blir extra mycket tuttig osv?

2010-09-17 @ 08:30:51
URL: http://liinda016.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0