Onsdag 22/9

Först och främst så vill jag gratulera Kristin och Martin som fick en liten son idag! Det ska bli så kul att få se den lilla nykomlingen.

Grattis till Nova som fyller 2 år idag också!

Idag har Hugo varit på dagis. Han tyckte att det var jättekul att få komma dit i morse efter att ha varit borta igår och med andra ord inte varit där sedan i torsdags. Jag fick en stor puss och sedan sprang han raka vägen in och lekte. Det är så kul att se att han trivs så bra!

När Hugo slutade dagis var det Robert som hämtade honom och sedan mötte jag och Selma upp dom vid ett annat dagis som heter Paletten. Där skulle det nämligen tas dagisfoto, det enskilda fotot. Gruppfotot ska de ta nästa onsdag.

Vi fick stå i kö ett bra tag innan det var Hugos tur. Direkt när vi kom in i rummet där han skulle fotograferas så blev han jätteledsen och ville inte alls. Jag tror han blev rädd för fotografen, han såg lite läskig ut så jag förstår honom. Han skrek helt förtvivlat och kastade sig mot dörren så vi fick gå ut igen och låta några andra gå före medan vi försökte lugna ner Hugo. Man vill ju inte gärna att han ska vara helt söndergråten på fotot. Tillslut lyckades vi övertala honom att gå in till fotografen igen och så fick han sitta i Roberts knä när bilden togs. Robert syns såklart inte på fotot.

När vi kom hem igen så åkte Robert iväg till skolan igen och jag och Hugo ritade en massa medan jag gav Selma gröt. Jag tror Selma är lite småsjuk för hon har varit otroligt gnällig den senaste veckan och också ätit sämre än vanligt. Hon hade 37,9 när jag tog tempen för några timmar sedan så hon har ju lite förhöjd temp även om det kanske inte kan klassas som feber.

Hugo är riktigt trotsig i mellanåt nu för tiden. Men samtidigt är det en otroligt rolig ålder han är i nu. Han pratar flerordsmeningar nästan hela tiden, älskar att rita och att vara ute och leka och är väldigt nöjd med livet. 

Nu ska vi kolla på Kvarteret skatan.

Här kommer lite bilder!








Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Finfina bilder på er alla :D

2010-09-22 @ 23:12:19
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad söta dom är!

Jätte fina bilder på er!

2010-09-23 @ 12:32:41
URL: http://sarakarinlinneajonsson.blogg.se/
Postat av: Tova

Hihi, vilka sötnosar :)

2010-09-24 @ 21:29:38
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0