Tisdag 14/9

Idag gick Robert upp kl 7 då även Hugo vaknade. Robert kokade havregrynsgröt till honom och sedan gick jag och Selma upp kl 07.45 då Robert skulle åka till skolan. Sedan kollade vi lite på bolibompa innan det var dags att gå iväg till dagis. Det blev lite panikskrik i trappuppgången när vi skulle gå för att Hugo inte ville sitta i vagnen och för att Selma var övertrött. Så de grannar som inte redan vaknat gjorde det garanterat då. Båda blev lugna direkt vi kom utanför dörren.

Väl framme vid dagis skulle de gå ut till skogen och leka så Hugo behövde inte ens ta av sig ytterkläderna. Inte alls kul tyckte Hugo som ville in och leka med traktorn som han sa. Men när jag gick så följde han med ut på gården tillsammans med ena "fröken/pedagogen" eller vad man nu mera ska kalla dom och väntade på de andra barnen som skulle klä på sig och då verkade han allt glad igen.

När jag och Selma kom hem från dagis så fick hon en smakportion havregröt med lite katrinplommonpuré, det var första gången hon smakade det och hon älskade det verkligen. Hon åt upp hela lilla portionen men god aptit. Det har börjat gå bättre med smakportionerna de senaste dagarna, nu har hon lärt sig att svälja bättre så allt åker inte ut igen. Igår blev det broccolipuré som jag gjorde och det tyckte hon också var smaskens. Hon fick även smaka på en bit smörgåsrån och det sög hon på som besatt ända tills det var slut.

Nu sover Selma och jag ska hänga tvätten som precis blev klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0