Onsdag 1/9

Selma och jag är precis hemkomna från en promenad. Vi lämnade Hugo på dagis kl 9 och sedan gick vi en runda genom rydsskogen. Väldigt fint och härligt väder ute idag.

Igår var det 5-månaderskontroll och vaccinering för Selma. Allt såg bra ut, hon är 69 cm lång och väger 7300 gram. Sprutorna var såklart inte roliga, hon blev jätteledsen men det gick snabbt över. Lite senare på eftermiddagen när vi var på öppna förskolan blev hon jättegnällig, vilket inte är likt henne. Och på kvällen fick hon feber och skrek till hon somnade för natten. Inte kul att se henne må så dåligt men det kan ju bli så av vaccinet.

Inatt när hon vaknade och åt så var hon verkligen stekhet! Jag tog ingen temp eftersom jag inte ville få henne mer pigg än nödvändigt genom att ta in henne till badrummet, men hon fick en alvedonsupp och lite mat och så somnade hon om. I morse när hon vaknade var hon fortfarande varm så då fick hon lite mer alvedon i hopp om att hon ska slippa må så dåligt. Nu verkar hon pigg och glad men har fortfarande lite feber.

Nu ska Selma få ny blöja och lite mat och sedan ska jag hoppa in i duschen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0