Torsdag 23/9

I morse la Hugo till med värsta trotsen igen. Det är väl lika bra att man ställer in sig på att det kommer att vara så här jämt nu för jag antar att det här bara är början.

Han fick gröt som frukost vilket han brukar vilja ha. Efter tre tuggor fick han syn på sin burk med pennor som stod längst bort på bordet och bestämde sig för att han minsann skulle rita. Det fick han såklart inte eftersom han skulle äta frukost. Så han skrek och skrek efter pennorna och det slutade med att han fick gå från bordet utan någon mat i magen.

En stund senare så gjorde jag i ordning lite banansmoothie som jag tänkte att han kanske ville ha, men det ville han inte så den åt jag upp själv. Han lär vara riktigt grinig när jag hämtar honom från dagis idag för där blir det soppa till lunch som alltid på torsdagar, och han äter inte en enda gång. Men det finns ju inget man kan göra åt det han får skylla sig själv när han blir hungrig när han vägrar äta. Dom har fruktstund också så lite får han ju i sig ändå.

Selma ligger och sover och jag ska vika en massa tvätt. Det är nog det tråkigaste som finns men nu är det inget alternativ att låta klädbergen växa mer.

Senare idag kommer mamma och Johan hit och ska stanna tills i morgon då dom åker vidare mot Skåne. Och i morgon kommer Cissi hit efter jobbet också, det ska bli kul att träffa henne. Det var ett tag sedan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0