Onsdag 16/2

Selma ligger och sover ute i vagnen och Hugo och Robert har precis gått iväg till öppna förskolan för att leka en liten stund och sedan lämna tillbaka och låna nya böcker på bokcafét. Vi har även lånat en lära gå-vagn till Selma som det var dags att lämna tillbaka nu, man får låna två veckor åt gången och vi har lånat den i två omgångar nu.

Hugo har varit på dagis idag och haft det jätteroligt. Han pratar så mycket nuförtiden och berättar vad han gjort på dagis osv. Det är roligt och man märker att han lär sig snabbt och har ett ytterst bra minne.

Jag och Selma har varit iväg till nya lägenheten och kollat hur det ser ut nu. Robert tapetserade hallen igår så nu är allt vi tänkt göra klart och det blev superbra, både där och i Selmas rum. Nu längtar vi verkligen supermycket efter att få flytta dit, det är en såå mycket bättre lägenhet än den vi bor i nu! Den är mycket fräschare och har mycket trevligare planlösning.

Sedan tog vi en promenad och kollade vart bvc och öppna förskolan ligger. Det ligger väldigt nära så jag funderar på om vi ska byta bvc ändå, trots att jag inte hade tänkt det från början. Vi trivs så bra med vår bvc-sköterska och man kommer ju inte att vara där så ofta nu när Selma inte är en liten minibebis längre, så frågan är om vi ska gå kvar här i Ryd eller om vi ska byta av bekvämlighet. Vi kanske kommer tycka om den bvc-sköterskan minst lika mycket. Vi får se, jag tror vi går kvar här fram till ettårskontrollen som redan är inbokad och sedan får vi se om vi byter. Då byter man ju vårdcentral också.

Nu ska jag städa, laga mat och läsa. Ikväll har jag kanske tänkt åka och städa efter all slipning och tapetsering i lägenheten, det måste göras innan vi kan ta dit en massa saker för nu är det som en hinna av slipdamm överallt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ni har hunnit med ni :) Ska bli så kul och se er nya lägenhet!! Såg din kommentar på fb först idag :/ Men jag hade feber igår och vi är lite snoriga så kanske ska vänta lite. Men nästa vecka kan vi om ni kan?=)

2011-02-16 @ 18:30:53
URL: http://elinsnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0