Onsdag 2/2

Igår fick vi nyckeln till vår nya lägenhet! När Robert slutade skolan åkte han iväg och hämtade nyckeln hos Riksbyggen, sedan möttes vi allihop vid lekparken på gården utanför.

Vi var in och tittade hur allt såg ut och planerade lite hur vi ska göra med lite tapetsering och målning. Det är så svårt, vi vet inte riktigt hur vi vill ha det. Vårt blivande sovrum såg vi knappt något alls i för vi hade glömt att ta med glödlampor så det var bara inne i garderoben, tvättstugan, köket, badrummet och den lilla toaletten som det lyste.

Sedan åkte vi hem och åt mat och nattade barnen.

Min kurs började förra måndagen och hittills går det bra trots att första boken var riktigt trögläst i början, nu har jag kommit in i den lite mer och då flyter det på. Drottningens juvelsmycke heter den och är skriven med ett väldigt gammalt språk. Jag har gjort en planering med hur många sidor jag ska läsa varje dag och det funkar riktigt bra.

Idag har jag varit på kundkortskväll på Hemköp där det var många bra erbjudanden. 800 kr fattigare kom jag hem och med massor av god mat. Till middag blev det kyckling med morötter, potatis, palsternacka och rödbetor rostade i ugn och fetaostkräm till det. Vi festade till det med efterrätt idag också och det blev vaniljglass med hallon.

Hugo har varit på dagis igår och idag och haft det riktigt bra, så bra att han inte ens velat gå hem när jag hämtat honom. Det går lite i perioder det där men det är ju kul att han trivs så bra! Och går man till öppna förskolan efter dagis blir han väldigt nöjd.

I helgen gjorde jag en äppelpaj med hemgjord vaniljsås och det var verkligen den godaste pajen och vaniljsåsen jag ätit, såsen var verkligen underbar! Och vad lätt det var att göra egen vaniljsås, här blir det nog aldrig mer köpt sådan.

För övrigt så tar Selma verkligen igen sig efter sin sjukperiod nu (magsjuka, förkylning och öroninflammation, allt efter varann), hon äter som en häst!! När hon åt gröt idag så åt hon upp hela sin portion och sedan när jag skulle gå och skölja ur skålen så bara skrek hon, så jag tänkte att jag testar att göra en portion till så det gjorde jag och hon åt upp nästan hela den också. På nätterna är det dock lite jobbigt att hon vaknar flera gånger och vill ha mat, trots att det inte var längesen hon åt. Hon går också några steg då och då, några steg om dagen kanske.

Nu har vi precis kollat på Sveriges mästerkock och nu ska vi plugga en stund!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Du får gärna lägga ut receptet på vaniljsåsen.

2011-02-03 @ 09:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0