Onsdag 9/2

Sjukdomarna rullar på här hemma. Selma har haft tredagarsfeber med över 40,5 graders feber i tre dagar och igår kom det små små röda prickar på magen och ryggen, vilket ganska tydligt visar att det var just tredagarsfebern hon hade. Det var det vi misstänkte också eftersom hon inte var sjuk i övrigt, ingen förkylning eller så. Nu däremot hostar hon som bara den och kan knappt äta för att hon bara hostar hela tiden. Riktigt rosslig i halsen är hon och man hör att det gör ont.

Hugo bestämde sig för att hoppa över middagsluren både igår och idag på dagis. Han hade legat och myst med sin napp och ko i 40-50 minuter utan att somna så då hade han fått gå upp igen. Det har inte varit några problem p g a det, han har inte alls varit speciellt övertrött på eftermiddagarna/kvällen. Enda skillnaden är att han somnat på en gång när han lagt sig i sängen, inte legat och sjungit en stund som han brukar. Så vi får väl se hur det kommer bli med det i fortsättningen. Jag tror dock att han kommer att fortsätta sova hemma ett tag till i alla fall för det brukar han göra i flera timmar per dag.

Idag har jag och Selma varit till Babyproffsen och hämtat ut två nya bakdäck till vagnen, den nya vagnen. Dom hade börjat knarra p g a allt hårt och vasst grus som ligger på vägarna överallt nu. Det kan tydligen bli så att det blir hål då och att gruset tar sig in i själva däcket, för det är inga lufthjul vi har. Det är inget problem vi haft med city crossen på de drygt två åren vi hade den och som har precis likadana däck som den här. Vi hade väl bara lite otur nu, men nu har vi som sagt två helt nya knarrfria däck.

Till middag blev det god köttfärs- pastagratäng och sedan årets första semlor. Hugo tyckte det var jättegott, speciellt locket och grädden.

Jag har precis kollat klart på Sveriges mästerkock och nu ska jag läsa klart min bok!

Jag ska försöka både uppdatera mer och lägga in lite bilder men det finns inte lika mycket tid längre. Så fort jag får en ledig stund eller barnen lagt sig behöver jag plugga (d v s läsa bok eftersom det är det som kursen mestadels går ut på), om inte annat så finns det ju en hel del annat som inte låter sig väntas på, tvätt, städning, matlagning m m. Men jag ångrar absolut inte att jag valt att läsa den här kursen, det är roligt att få läsa en kurs som man annars inte hade valt, något som jag inte är i behov av i framtiden utan bara är i rent nöjessyfte. Och med nöje menar jag att det är kul att kunna lite onödigt vetande och att få läsa lite böcker som jag annars förmodligen aldrig hade kommit att läsa.

Som sagt, dags att läsa nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0